Renault: jak to było z Clio?

Renault: jak to było z Clio?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

22-letnia historia i ponad 11 milionów sprzedanych egzemplarzy. Jaki jest przepis na sukces? Mówiąc krótko, Clio cały czas narzucało małym samochodom standardy "dużych" aut. Jeden model - dwa tytuły Samochód Roku, dotychczas nieosiągalne dla żadnego innego modelu.

Nowy model Clio trafi do sprzedaży w Polsce jesienią tego roku, ale wszystko zaczęło się w roku 1990, kiedy Clio zostało następcą bardzo popularnego modelu - Renault 5 - w segmencie małych samochodów, ale z wyższym poziomem wyposażenia niż jego poprzednik. Aerodynamika, wnętrze mieszczące się na długości 3,71 m, najnowsze silniki oraz zachowanie na drodze specyficzne dla samochodu klasy średniej dały mu już na wejściu atrybuty "dużego" auta. Jego linia powszechnie się podobała, a potwierdzeniem były nagrody, począwszy od tytułu "Samochodu Roku 1991". Było to osiągnięcie, które pozwoliło stawić czoła konkurencji: Peugeot 205, Citroën AX, Fiat Uno, Opel Corsa, Ford Fiesta i in.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Renault: jak to było z Clio?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!