22-letnia historia i ponad 11 milionów sprzedanych egzemplarzy. Jaki jest przepis na sukces? Mówiąc krótko, Clio cały czas narzucało małym samochodom standardy "dużych" aut. Jeden model - dwa tytuły Samochód Roku, dotychczas nieosiągalne dla żadnego innego modelu.
Nowy model Clio trafi do sprzedaży w Polsce jesienią tego roku, ale wszystko zaczęło się w roku 1990, kiedy Clio zostało następcą bardzo popularnego modelu - Renault 5 - w segmencie małych samochodów, ale z wyższym poziomem wyposażenia niż jego poprzednik. Aerodynamika, wnętrze mieszczące się na długości 3,71 m, najnowsze silniki oraz zachowanie na drodze specyficzne dla samochodu klasy średniej dały mu już na wejściu atrybuty "dużego" auta. Jego linia powszechnie się podobała, a potwierdzeniem były nagrody, począwszy od tytułu "Samochodu Roku 1991". Było to osiągnięcie, które pozwoliło stawić czoła konkurencji: Peugeot 205, Citroën AX, Fiat Uno, Opel Corsa, Ford Fiesta i in.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault: jak to było z Clio?