W sytuacji wzrostu światowego rynku samochodowego o 5,5% sprzedaż Grupy Renault w III kwartale 2012 r. wyniosła 596 064 samochody - co oznacza spadek o 5,8% ze względu na niekorzystną sytuację na rynku europejskim, a w szczególności francuskim. Grupa Renault utrzymała natomiast dynamikę sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich, gdzie odnotowała wzrost o 7,7%.
W Europie, gdzie rynek nadal się kurczy (-9,3%), sprzedaż Grupy Renault spadła o 18,4% (8,5% udziału w rynku), ze względu na niekorzystny mix geograficzny związany z dużym spadkiem na rynkach francuskim (-11,7%), włoskim (-23,3%) i hiszpańskim (-18,9%). We Francji, w III kwartale roku nastąpił duży wzrost działalności i wydań samochodów, które nie zostały wyprodukowane w poprzednich kwartałach na skutek tsunami w Japonii. Na wyniki Grupy miała również wpływ restrukturyzacja oferty handlowej w Wlk.Brytanii i polityka obrony cen w Europie. Jeszcze przed wprowadzeniem Clio IV marka Renault uplasowała się na III miejscu w Europie z 6,8% udziałem (-1,2%) w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Marka utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie dzięki udziałowi w rynku na poziomie 13,9% (-0,8%). Marka Dacia uzyskała 1,7% udziału w rynku, co oznacza wzrost (+0,3%) w stosunku do roku 2011.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault kompensuje straty wzrostem na rynkach pozaeuropejskich