Koncern Renault wprowadza system ESP w coraz większej ilości swoich modeli. Nowe Twingo jest kolejnym samochodem po Kangoo, Modusie, Grand Modusie i Clio Grandtour, który będzie miał ten system.
System ESP stanowi uzupełnienie wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo czynne: przewidywalnie reagującego układu jezdnego, ABS oraz wspomagania nagłego hamowania.
Zadaniem ESP (Electronic Stability Program), czyli systemu dynamicznej korekty toru jazdy, jest utrzymanie pożądanego przez kierowcę toru pomimo utraty przyczepności jednego lub kilku kół. Gwałtowny manewr, zbyt duża prędkość na zakręcie czy śliska nawierzchnia mogą spowodować utratę przyczepności i kontroli nad pojazdem. System ESP wykrywa sygnały zapowiadające utratę przyczepności i pomaga odzyskać panowanie nad samochodem. Na podstawie danych uzyskiwanych z siedmiu czujników, blok elektroniczny systemu ESP we współpracy z układem ABS wyhamowuje jedno lub kilka kół oraz zmienia moment obrotowy silnika w celu utrzymania optymalnego toru jazdy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault montuje ESP w najmniejszych autach