Od 2011 roku Renault będzie seryjnie produkowało nowy silnik diesla 1.6 dCi Sojuszu Renault-Nissan, w swoim zakładzie w Cleon (w Górnej Normandii). Dzięki tej decyzji zatrudnienie w zakładzie w Cleon zostanie utrzymane na poziomie ok. 450 osób. Renault potwierdza w ten sposób wolę zachowania przemysłowej obecności we Francji.
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 dCi (typu R9M) został opracowany w Sojuszu Renault-Nissan z myślą o zastąpieniu aktualnego silnika wysokoprężnego 1.9 dCi i wpisuje się w strategię "downsizingu" Renault. Strategia ta polega na zmniejszeniu pojemności skokowej silnika, redukcji emisji CO2 i ograniczeniu zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu tych samych osiągów dzięki zastosowaniu turbosprężarki. Nowy silnik rozwinie moc 130 KM, taką samą jak 1.9 dCi w chwili obecnej, ale będzie emitował mniej CO2 o 30 g/km i zużywał o ok. 20% mniej paliwa. Będzie montowany w autach segmentu C (zwłaszcza w rodzinie Megane), segmentu D oraz w samochodach dostawczych z gamy Renault. Nowy silnik będzie także montowany w modelach Nissana.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault potwierdza przemysłową obecność we Francji