PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Renault stawia na samochody hybrydowe i elektryczne oraz technologie autonomicznej jazdy

Autor: wnp.pl/PAP
06-10-2017 14:04
Renault stawia na samochody hybrydowe i elektryczne oraz technologie autonomicznej jazdy
fot. Shutterstock

Francuski koncern motoryzacyjny Renault zapowiedział w piątek, że w 2022 r. połowę jego modeli stanowić będą samochody hybrydowe i elektryczne. Producent podał również, że poczynił znaczne inwestycje w rozwój "samochodów robotów" o znacznym poziomie autonomii.

  • Renault chce do 2022 roku sprzedawać ponad 5 mln samochodów.
  • Firma chce podwoić sprzedaż poza swoimi tradycyjnymi rynkami zbytu - szczególnie w Rosji i Chinach.
  • Firma prognozuje, że roczna produkcja poza Europą wyniesie 2 mln samochodów; w 2016 roku było to 750 tys. sztuk.
W opublikowanym w piątek strategicznym planie firma zakłada, że do 2022 roku roczny dochód wzrośnie do 70 mld euro. W zeszłym roku wyniósł on 51 mld euro. Renault chce podwoić sprzedaż poza swoimi tradycyjnymi rynkami zbytu - szczególnie w Rosji i Chinach. Firma prognozuje, że roczna produkcja poza Europą wyniesie 2 mln samochodów; w 2016 roku było to 750 tys. sztuk.

Zaprezentowany w piątek plan odnosi się do przedstawionej w zeszłym miesiącu strategii dla całego sojuszu, w skład którego poza Renault wchodzą Nissan i Mitsubishi. W pierwszym półroczu br. grupa ta była światowym liderem pod względem sprzedanych samochodów.

Prezes Renault Carlos Ghosn podkreślał, że firma chce do 2022 roku sprzedawać ponad 5 mln samochodów. W ubiegłym roku znaleźli odbiorców na 3,2 mln sztuk. Szef firmy oczekuje, że Renault stanie się kluczowym graczem na masowym rynku samochodów elektrycznych i autonomicznych.

- Jestem przekonany, że możemy przekształcić stojące przed nami wyzwania w istotne szanse biznesowe - powiedział Ghosn. Firma zobowiązała się, że do 2022 roku będzie oferować osiem modeli elektrycznych i 12 hybrydowych.

Producenci samochodów coraz mocniej inwestują w prace nad samochodami przyjaznymi dla środowiska takimi jak hybrydy, elektryczne czy wodorowe. W ten sposób chcą dostosować się do zaostrzanych na całym świecie norm emisji spalin. Jednak współczesne samochody elektryczne nadal cieszą się małą popularnością, chociażby ze względu na ich wysokie ceny, mały zasięg i długi czas ładowania baterii. Mimo tego analitycy szacują, że wraz z rozwojem technologicznym baterii te problemy będą niwelowane. Według badań firmy IHS Markit samochody elektryczne stanowiły w 2016 roku zaledwie 0,57 proc. całkowitej sprzedaży. Wynik ten ma wzrosnąć w 2017 roku do 0,86 proc.

Tymczasem według danych firmy konsultingowej AlixPartners produkcja elektrycznych napędów wymaga 40 proc. mniej nakładów pracy niż w przypadku silników spalinowych. W związku z tym ich popularyzacja może poważnie odbić się na przemyśle motoryzacyjnym.

Poza ochroną środowiska producenci dostrzegają i próbują nadążać też za innymi trendami np. rozwojem usług współdzielenia samochodów i przewozu osób za pośrednictwem aplikacji na urządzenia mobilne. Pracują też nad rozwojem technologii autonomicznej jazdy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

24 820 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.