Renault stawia na samochody hybrydowe i elektryczne oraz technologie autonomicznej jazdy

Renault stawia na samochody hybrydowe i elektryczne oraz technologie autonomicznej jazdy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Francuski koncern motoryzacyjny Renault zapowiedział w piątek, że w 2022 r. połowę jego modeli stanowić będą samochody hybrydowe i elektryczne. Producent podał również, że poczynił znaczne inwestycje w rozwój "samochodów robotów" o znacznym poziomie autonomii.

  • Renault chce do 2022 roku sprzedawać ponad 5 mln samochodów.
  • Firma chce podwoić sprzedaż poza swoimi tradycyjnymi rynkami zbytu - szczególnie w Rosji i Chinach.
  • Firma prognozuje, że roczna produkcja poza Europą wyniesie 2 mln samochodów; w 2016 roku było to 750 tys. sztuk.

W opublikowanym w piątek strategicznym planie firma zakłada, że do 2022 roku roczny dochód wzrośnie do 70 mld euro. W zeszłym roku wyniósł on 51 mld euro. Renault chce podwoić sprzedaż poza swoimi tradycyjnymi rynkami zbytu - szczególnie w Rosji i Chinach. Firma prognozuje, że roczna produkcja poza Europą wyniesie 2 mln samochodów; w 2016 roku było to 750 tys. sztuk.

Zaprezentowany w piątek plan odnosi się do przedstawionej w zeszłym miesiącu strategii dla całego sojuszu, w skład którego poza Renault wchodzą Nissan i Mitsubishi. W pierwszym półroczu br. grupa ta była światowym liderem pod względem sprzedanych samochodów.

Prezes Renault Carlos Ghosn podkreślał, że firma chce do 2022 roku sprzedawać ponad 5 mln samochodów. W ubiegłym roku znaleźli odbiorców na 3,2 mln sztuk. Szef firmy oczekuje, że Renault stanie się kluczowym graczem na masowym rynku samochodów elektrycznych i autonomicznych.

- Jestem przekonany, że możemy przekształcić stojące przed nami wyzwania w istotne szanse biznesowe - powiedział Ghosn. Firma zobowiązała się, że do 2022 roku będzie oferować osiem modeli elektrycznych i 12 hybrydowych.

Producenci samochodów coraz mocniej inwestują w prace nad samochodami przyjaznymi dla środowiska takimi jak hybrydy, elektryczne czy wodorowe. W ten sposób chcą dostosować się do zaostrzanych na całym świecie norm emisji spalin. Jednak współczesne samochody elektryczne nadal cieszą się małą popularnością, chociażby ze względu na ich wysokie ceny, mały zasięg i długi czas ładowania baterii. Mimo tego analitycy szacują, że wraz z rozwojem technologicznym baterii te problemy będą niwelowane. Według badań firmy IHS Markit samochody elektryczne stanowiły w 2016 roku zaledwie 0,57 proc. całkowitej sprzedaży. Wynik ten ma wzrosnąć w 2017 roku do 0,86 proc.

Tymczasem według danych firmy konsultingowej AlixPartners produkcja elektrycznych napędów wymaga 40 proc. mniej nakładów pracy niż w przypadku silników spalinowych. W związku z tym ich popularyzacja może poważnie odbić się na przemyśle motoryzacyjnym.

Poza ochroną środowiska producenci dostrzegają i próbują nadążać też za innymi trendami np. rozwojem usług współdzielenia samochodów i przewozu osób za pośrednictwem aplikacji na urządzenia mobilne. Pracują też nad rozwojem technologii autonomicznej jazdy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Renault stawia na samochody hybrydowe i elektryczne oraz technologie autonomicznej jazdy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!