Renault widzi coraz więcej możliwości dla sztucznej inteligencji

Renault widzi coraz więcej możliwości dla sztucznej inteligencji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Renault rozwija technologię uczenia maszynowego, której zadaniem będzie informowanie użytkownika pojazdu o jego stanie technicznym, m.in. o kondycji baterii. Zdaniem firmy, to pierwszy krok w stronę przyszłości prawdziwej autonomiczności samochodów.

Francuski koncern motoryzacyjny ogłosił, że rozpoczyna prace nad algorytmami sztucznej inteligencji, która w przyszłości, wbudowana w samochody autonomiczne, będzie informowała ich użytkowników o konieczności wymiany ogniwa zasilającego bądź wizyty w warsztacie mechanika.

"Obecnie zbieramy już dane na temat samochodów elektrycznych i ich funkcjonowania. Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która prowadzi regularną bazę danych zawierającą informacje o samochodach podłączonych do sieci" - powiedziała Maggie Mhanna, analityczka danych pracująca dla Renault Digital, podczas zakończonego w Londynie w ubiegłym tygodniu Deep Learning Summit. "Za każdym razem, gdy w samochodzie wymieniana jest jakaś część, dane o tym zdarzeniu trafiają do naszej bazy danych i przechowywane są w specjalnych klastrach, które następnie łączymy po to, by uzyskać pełen obraz eksploatacji samochodów i przewidzieć, kiedy dla przykładu zaistnieje potrzeba wymiany baterii" - dodała.

Według informującego o sprawie serwisu Inverse, implikacje wynikające z tego faktu mogą być fascynujące z punktu widzenia konsumentów, którzy już niedługo mogą - zamiast posiadania własnego samochodu - korzystać z aut wolno przemieszczających się w przestrzeni publicznej. Sztuczna inteligencja byłaby w nich odpowiedzialna nie tylko za bezpieczną nawigację, ale również za utrzymanie pojazdu i wymianę części.

Baza danych Renault zbiera informacje o eksploatacji pojazdu. Zawierają one wszelkiego rodzaju statystyki, takie jak liczba przejechanych kilometrów, punkty graniczne podróży, temperatura baterii podczas jazdy, temperatura na zewnątrz pojazdu, a także zużycie mocy w zależności od rodzaju otoczenia, w jakim się on porusza. Następnie analitycy danych w firmie łączą poszczególne dane, by wyciągnąć średnią i na jej podstawie określić zużycie poszczególnych części w samochodach.

Obecnie analitycy pracują na danych z około 100 tys. samochodów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Renault widzi coraz więcej możliwości dla sztucznej inteligencji

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!