W badaniu satysfakcji właścicieli samochodów na rynku niemieckim, przeprowadzonym przez J.D. Power we współpracy z Auto Test, Renault Laguna zajęła I miejsce w klasie wyższej-średniej przed Toyotą Prius, Hondą Accord oraz Mazdą 6. Renault bardzo ceni sobie fakt, że model pokonał 13 renomowanych konkurentów. Cieszące się renomą opracowanie, które przygotowuje niezależny instytut badawczy, przedstawia cykliczne badania stopnia zadowolenia kierowców w oparciu o cztery kryteria: jakość, wygląd i koszty użytkowania samochodu oraz zadowolenie z serwisu.
W sumie ankieterzy badający rynek niemiecki z ramienia J.D. Power przeanalizowali do celów raportu za br. ponad 16 tys. kwestionariuszy, w których kierowcy przedstawili szczegółowe informacje na temat posiadanych pojazdów. Ankieta objęła ogółem 113 pojazdów i 27 marek. Stan licznika najważniejszych rodzajów pojazdów wyniósł średnio 30 tys. km. W przypadku faceliftingu lub zmiany modelu uwzględniane były obie wersje.
Działający globalnie instytut badania rynku - J.D. Power and Associates określa na podstawie uzyskanych odpowiedzi we wszystkich czterech kategoriach porównywalną wartość satysfakcji VOSS (Vehicle Ownership Satisfaction Study), która wyrażana jest w procentach. W ogólnej ocenie tym czterem kryteriom przypisuje się różną wagę: największe znaczenie ma atrakcyjność auta (32%), następnie jakość (26%), koszty użytkowania (22%) i zadowolenie z serwisu (20%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault zwolna osiąga cel na rynku niemieckim