Rok 2016 był najlepszym w historii Porsche

Rok 2016 był najlepszym w historii Porsche
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W roku finansowym 2016 Porsche AG uzyskało rekordowe wyniki pod względem liczby dostaw, przychodów, zysku operacyjnego i liczby pracowników. Na czele sprzedaży – modele SUV.

Dostawy wzrosły o 6 proc., do 237 778 pojazdów. W Niemczech wzrost był jednoprocentowy. Wzrost równy średniej zanotowano w Ameryce Południowej oraz regionie Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji i Pacyfiku. W Europie i USA wzrosty były pięcioprocentowe. Największy, bo aż dwunastoprocentowy zanotowano w Chinach. Najlepiej sprzedającym się modelem był Macan, który znalazł ponad 95 000 nabywców. Na drugim miejscu jest model Cayenne z 70 tys. sprzedanych aut.

Pozwoliło to uzyskać przychody na poziomie 22,3 mld euro (wzrost o 4 proc.). Równocześnie zysk operacyjny wzrósł niewspółmiernie o 14 proc., do 3,9 mld euro. Zwrot ze sprzedaży zwiększył się z 15,8 proc. w roku 2015 do 17,4 proc. Na koniec 2016 r. zatrudnienie w Porsche było o 13 proc. wyższe niż przed rokiem i wynosiło 27 612 pracowników.

- Korzystne roczne sprawozdanie to potwierdzenie jakości naszej strategii. Porsche to wzrost związany z tworzeniem wartości. Koncentrujemy się na satysfakcji naszych klientów, stałych zyskach i zabezpieczeniu miejsc pracy – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat wyników firmy podczas corocznej konferencji w Stuttgarcie-Zuffenhausen.

- Przy marży operacyjnej przekraczającej 17 proc. Porsche niezmiennie plasuje się wśród najbardziej dochodowych producentów samochodów na świecie. To zasługa naszej unikatowej gamy produktów i zdrowej struktury wydatków – dodaje Lutz Meschke, wiceprezes zarządu oraz członek zarządu ds. finansów i IT. Także długofalowa strategia zabezpieczenia kursowego w znacznym stopniu przyczyniła się do osiągnięcia tych rekordowych wyników.

Porsche przygotowuje się do mobilności jutra. W związku z tym znacznie zwiększono nakłady na badania i rozwój – w roku finansowym 2016 do 2,2 mld euro. Producent sportowych aut inwestuje w rozwój nowych modeli z hybrydowym napędem plug-in oraz w pełni elektrycznego pojazdu Mission E, jak również w cyfrową transformację.  W 2016 r. firma założyła spółki Porsche Digital GmbH w Ludwigsburg oraz Digital Lab w Berlinie. Nabyła także udziały w funduszu venture capital inwestującym w start-upy o nazwie e.ventures oraz dostawcy usług parkingowych Evopark. - Cyfryzacja to coś więcej niż inwestowanie w najnowsze technologie. Otwiera ona nowe możliwości ekonomiczne, zwiększa korzyści klientów i sprawia, że operacje stają się efektywniejsze W perspektywie średnioterminowej chcemy wygenerować dwucyfrowy udział sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych” – powiedział Lutz Meschke.

- W obecnym roku finansowym 2017, pomimo ciągłej niepewności ekonomicznej i politycznej w różnych regionach świata, spodziewamy się umiarkowanego wzrostu w zakresie dostaw i przychodów. Jeśli chodzi o wynik operacyjny, staramy się utrzymać rezultaty z ubiegłego roku - pod warunkiem stabilności kursów walut – dodał Meschke. Dodatkowy impuls ma zapewnię nowy model Panamera, zwłaszcza hybrydowe wersje plug-in oraz Sport Turismo.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rok 2016 był najlepszym w historii Porsche

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!