Minął ponad rok, od kiedy, w kwietniu 2007 r., powstały nowa nazwa i logo Fiat Professional - pierwszej marki zajmującej się wyłącznie pojazdami dostawczymi. Rok 2008 był dla niej wyjątkowo istotny z punktu widzenia rozwoju i konsolidacji tożsamości, jak również jej ukierunkowanie, co przyniosło korzystne wyniki handlowe.
W ciągu ostatnich 4 lat, odnotowano w Europie 20% wzrost rejestracji pojazdów dostawczych (z 2 040 000 w 2004 r. do 2 441 000 w roku 2007). W tym samym okresie Fiat Professional zanotował w Europie 30% wzrost sprzedaży - z 217 000 sztuk w 2004 r. do 283 000 w roku 2007, co stanowi wzrost udziału w rynku z 10,7% do 11,6%. Biorąc pod uwagę tylko wyniki ub.roku Fiat Professional sprzedał 433 000 pojazdów na całym świecie (wzrost o 64 000 szt. w porównaniu z poprzednim rokiem 2006 /+17%/). W Polsce wzrost ten wyniósł 29,6% (8 090 szt. w 2006 vs 10 482 w 2007). Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniły się wszystkie podstawowe modele. Np., w roku 2007 rodzina X250 (Fiat Ducato i dwa podobne modele PSA) potwierdziła prymat sprzedaży w swoim segmencie (udział w rynku europejskim 27,9%).
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rok z życia lidera: Fiat Professional