PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rosną wymagania Polaków co do wyposażenia aut

Autor: IBRM Samar
03-02-2008 21:53
Rosną wymagania Polaków co do wyposażenia aut

Z roku na rok wzrasta wartość samochodów osobowych kupowanych w Polsce. 8 lat temu średnio było to 35 957 zł, w 2003 r. to już 55 180 zł, a w 2007 zanotowano najwyżej jak dotąd - 73 086 zł.

Przy wielkości sprzedaży wynoszącej 632 088 szt. w 1999 r. Polacy zostawili w salonach ok. 22,73 mld zł (IBRM Samar zestawił wartości samochodów bez rabatów). W 2003 r. sprzedaż wyniosła 353 635 szt. pojazdów, a wartość zakupionych pojazdów nieznacznie zmalała do 19,51 mld zł. W 2007 r. przy jeszcze mniejszej sprzedaży wynoszącej 293 305 szt. wartość nowych samochodów wzrosła do 21,44 mld zł.
Samar, wymienia czynniki, które mając wpływ na wzrost cen kupowanych pojazdów. Samochody są bezpieczniejsze, posiadają bogatsze wyposażenie standardowe oraz silniki emitujące mniej szkodliwych substancji. Poza tym Polacy decydują się na wybór samochodów w bogatszych lepiej wyposażonych wersjach w porównaniu do modeli bazowych. Dla wielu klientów decydujące znaczenie mają koszty eksploatacji pojazdów. W związku z tym decydują się na ekonomiczne samochody, wyposażone w silniki Diesla, a także - choć zdecydowanie rzadziej - droższe, hybrydowe.

Z regularnych analiz Samaru wynika, że Polska nie różni się zbytnio od rozwiniętych krajów Europy Zach. Również polscy klienci podążają za ogólnoświatową modą. Kupują więcej diesli czy pojazdów typu SUV, które są droższe od klasycznych sedanów, hatchbacków, aut typu kombi a także samochodów z silnikami benzynowymi.

Do wzrostu średniej ważonej ceny sprzedaży samochodów osobowych przyczynia się coraz większy udział firm wśród ogółu kupujących. Przedsiębiorcy przy zakupach flotowych dostają z reguły większe rabaty niż klienci indywidualni. Dodatkowo koszty związane z zakupem i eksploatacją pojazdów są kosztami firmy zmniejszającymi podstawę opodatkowania. Dzięki temu mogą oni pozwolić sobie na auta nieco większe i lepsze. Zakup prestiżowych, dobrze wyposażonych pojazdów jest często istotnym czynnikiem wynagradzania kadry zarządzającej w firmach działających na polskim rynku.

W ub.roku poduszka powietrzna kierowcy stanowiła standardowe wyposażenie niemal wszystkich (99,7 %) sprzedanych pojazdów. W grupie pojazdów bez poduszek pozostały samochody z FSO (Matiz i Lanos), Lada oraz niektóre furgony sprzedawane w wersjach osobowych.

Samar wyliczył, że w poduszkę powietrzną pasażera wyposażono 9 na 10 sprzedawanych pojazdów, a wśród tych, które standardowo ich nie miały, oprócz wymienionych wyżej, należą głównie minisamochody: Fiat 600, niektóre wersje Chevroleta Aveo czy Sparka, Forda Ka i Fiesty, Hyundaia Atosa i Getza, Kia Picanto i Dacii Logan.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.