Rotorowy napęd oparty na technologii Wankla utożsamiany jest z Mazdą. Po debiucie w 1967 r. pierwszego modelu z napędem rotorowym, tzn. Mazdy Cosmo 110S, japoński koncern pozostaje jedynym producentem z branży motoryzacyjnej, któremu udało się przekuć tą technologię na sukces rynkowy, i to w okresie kilku dziesięcioleci. Stąd też, silnik rotorowy zdaje się być najbardziej wyrazistym symbolem nietuzinkowej filozofii Mazdy, która niestrudzenie podąża drogą, jakiej inni nie odważyli się wybrać.
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rotor w ślicznotce