PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Różne marki aut z jednej fabryki równo tracą na wartości

Autor: Gazeta Prawna
27-05-2008 17:54

Auta z tej samej fabryki zmieniają wartość bez względu na to, pod jaką marką są sprzedawane. Kupując nowy samochód, warto kierować się więc nie marką, lecz wysokością upustów.

W przypadku bliźniaczych aut, czyli produkowanych w jednej fabryce, a sprzedawanych pod różnymi markami, marka wybieranego dziś pojazdu nie będzie miała istotnego znaczenia dla jego ceny przy sprzedaży na przykład po trzech latach - czytamy na stronach internetowych "Gazety Prawnej".
- Kupujący coraz lepiej orientują się, które auta różnią się między sobą tylko logo czy drobnymi detalami, a produkowane są w tej samej technologii i w tym samym miejscu, więc wyceniają takie auta używane na podobnym poziomie bez względu na markę - tłumaczy "Gazecie Prawnej" Eliza Kamińska, z firmy Eurotax Glass's, która przygotowała porównanie specjalnie dla "GP".

Dla kupujących to jasny sygnał: jeśli chcą kupić auto określonego rodzaju, a jest ono sprzedawane pod różnymi markami, ale produkowane w tej samej fabryce powinni kierować się przede wszystkim ceną, jaką zaproponuje im dealer w salonie. Za kilka lat przy odsprzedaży powinni uzyskać podobne kwoty niezależnie od opinii o danej marce - czytamy w "GP".

Okazuje się bowiem, że producenci bardzo dbają, żeby cennikowa wartość aut była dla bliźniaczych modeli identyczna. Nie zawsze tak było. Na przykład Volkswagena Sharan można było kupić w maju 2005 r. za niemal 120 tys. zł. Z kolei za Seata Alhambrę wystarczyło dać w salonie niecałe 106 tys. zł. Efekt jest taki, że według notowań na 21 maja tego roku trzyletni Sharan kosztuje przeciętnie 62 tys. zł, a Alhambra niecałe 52 tys. zł - wylicza "Gazeta Prawna".

Teraz oferty cennikowe wyrównały się. Warto odwiedzić różne salony oferujące bliźniacze samochody. Na przykład obecnie w salonie Citroëna - znanego ze stosowania dużych opustów - dostaniemy C1 niemal 5 tys. zł taniej niż wynosi cena cennikowa. Zdecydowani na zakup akurat tego typu auta powinni jednak udać się też do salonu Peugeot i Toyoty i tam dopytać o wysokość możliwych opustów. Choć Toyota ma generalną politykę nieprzyciągania upustami, to ostatnio Aygo było objęte korektami cen cennikowych wynikających z umocnienia się złotówki wobec euro. Klientów mają też przyciągać promocyjne warunki kredytowania.

Wybierając auto warto też zwrócić uwagę na datę jego wprowadzenia na rynek. Z zestawienia "Gazety Prawnej" wynika, że spośród bliźniaczych modeli tylko Suzuki SX4/Fiat Sedici mają minimalnie różne ceny, ale też różna jest ich przyszła wartość sprzedaży.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.