W należących do Porsche niemieckich zakładach w Lipsku rozpoczęła się produkcja modelu Cayenne z silnikiem wysokoprężnym. Dostawcą jednostek napędowych jest Audi.
Decyzja o wprowadzeniu silnika Diesla do oferty Porsche Cayenne zapadła w związku ze zmienionymi regulacjami prawnymi, które (w niektórych krajach europejskich) zapewniają preferencyjne stawki podatkowe dla pojazdów z jednostkami wysokoprężnymi. Ponadto, udział Porsche w koncernie Volkswagen, będącym największym na świecie producentem silników dieslowskich dla osobówek, stworzył nowe perspektywy dostaw tych jednostek.
Porsche Cayenne ma trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem, o mocy 240 KM. Auto zużywa średnio 9,3 l ON na 100 km, a emisja CO2 wynosi 244 g/km. Wysoki moment obrotowy (550Nm) ma gwarantować sportową dynamikę i odpowiednie osiągi.
Zarząd Porsche jest przekonany, że turbodiesel V6 zapewni sukces rynkowy serii Cayenne. W ub. roku finansowym sprzedano 45 478 samochodów z tej serii, obejmującej aktualnie pięć modeli.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.