Prognozy sprzedaży pojazdów w Europie Zachodniej na 2018 r. spadły z powodu wprowadzonych 1 września nowych zasad przeprowadzania testów emisyjnych WLTP - poinformował serwis Automotive News.
W ich wyniku liczba rejestracji nowych aut spadła w październiku do 1,01 mln egzemplarzy z 1,094 mln w analogicznym okresie w 2017 r. Tym samym obniżone zostały prognozy dla regionu na rok 2018 i 2019 - tłumaczyła firma konsultingowa, opierająca swoje wyliczenia na krajowych danych o sprzedaży i szacunkach dla niektórych mniejszych rynków.
Czytaj także: Koniec z fikcją. Od 1 września samochodowe testy emisji spalin w warunkach drogowych
Nowa procedura przeprowadzania testów WLTP obowiązująca od początku września 2018 r. zmusiła producentów samochodów, w tym Volkswagena i Renault, do wstrzymania dostaw modeli, które nie otrzymały na czas wymaganej certyfikacji - przypomniała serwis.
Sezonowo modyfikowana stawka sprzedaży w Europie Zachodniej w ujęciu zanualizowanym (SAAR) w październiku wzrosła do 12,6 proc., co oznacza wzrost o 12-procentowy względem września - podał LMC Automotive. Mimo dodatkowego dnia handlowego w ostatnim miesiącu liczba rejestracji spadła o 7,4 proc. w Niemczech i Włoszech, 6,6 proc. w Hiszpanii, 2,9 proc. w Wielkiej Brytanii i 1,5 proc. we Francji.
Jak podaje Automotive News firma obniżyła prognozy sprzedaży dla regionu do 14,41 mln pojazdów w 2018 r. z oczekiwanych wcześniej 14,5 mln samochodów. LMC przewiduje obecnie, że w 2019 r. rejestracje nowych pojazdów obniżą się do poziomu 14,54 egzemplarzy z oczekiwanych wcześniej 14,6 mln. Firma zaznacza, że spadki odzwierciedlają "perspektywy wzrostu gospodarczego, które na wybranych rynkach wydają się być nieco słabsze".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rygorystyczne testy emisyjne biją w producentów samochodów