PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek aut ciężarowych i dostawczych: co dalej?

Autor: Gazeta Wyborcza
18-06-2008 11:17
Rynek aut ciężarowych i dostawczych: co dalej?

Rynek samochodów ciężarowych w minionym roku rozwijał się bardzo dynamicznie. Wzrost spowodowany był dobrą koniunkturą gospodarczą, a przede wszystkim rozwojem branży budowlanej.

Tendencje wzrostowe były jednak, hamowane rozbieżnościami między popytem a podażą samochodów ciężarowych, głównie powyżej 15 t dopuszczalnej masy całkowitej (dmc), mocną złotówką i utrzymującym się nadal niedoborem wykwalifikowanych kierowców. Jak pisze "Gazeta Wyborcza" przedsiębiorcy w ub.r. zakupili 22 635 samochodów powyżej 6t dmc i jest to duży wzrost w stosunku do poprzedniego roku, który zamknięto liczbą 14 709 sztuk. Największy popyt odnotowano na pojazdy najcięższe, czyli powyżej 15 t dmc, których sprzedano 19 565, a pojazdów pomiędzy 6 a 15 t w ilości 3 070. Największym powodzeniem wśród samochodów najcięższych cieszyły się ciągniki siodłowe, których sprzedano 14 474 szt.
Podobnie jak w 2006 r. najwięcej sprzedał koncern MAN, uzyskując 19,2% udziału w rynku. Na II miejscu znalazł się DAF, któremu przypadło 17,3% udziału w rynku. III miejsce zajęło Volvo z 15%.

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe utrzymuje się, co dobrze rokuje na bieżący rok. Tym bardziej, że nadal mamy do czynienia z trendem wzrostowym zawieranych umów leasingowych, a "GW" przypomina, że ta forma pozyskiwania środków transportowych kształtuje się na poziomie ok.90%.

Pewnym problemem jest brak miejsc serwisowych, których nie przybyło wraz ze wzrostem ilości sprzedanych aut i jeżeli trend się utrzyma, to producenci będą musieli w najbliższym czasie sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na obsługę serwisową.

Rok 2007 był również rekordowy pod względem sprzedaży aut dostawczych do 3,5 t dmc. Rok zamknięto sprzedażą 53 500 samochodów, co stanowiło 35% więcej niż w roku poprzednim, który również należał do rekordowych. Na I miejscu pod względem ilości sprzedanych pojazdów tego typu już tradycyjnie figuruje Fiat, któremu udało się sprzedać 10 482 auta i osiągnąć 19,6% udziału w rynku. Na uwagę zasługuje fakt, że jest to wynik o 30% większy, niż przed rokiem. Na II miejscu uplasował się francuski Renault z 13% udziału. III miejsce przypadło Volkswagenowi z 12,5% udziału w ogólnej sprzedaży aut dostawczych w Polsce. Najlepiej sprzedającym się autem dostawczym na polskim rynku był w ub.r. Fiat Ducato, którego sprzedano 3 678 szt. Na II miejscu znalazł się Ford Transit z ilością 3 124. III miejsce przypadło Renault Master, którego sprzedano 3 049 egz. Kolejne miejsca zajęły takie modele jak Volkswagen Caddy, Nissan Navara, Volkswagen Transporter, Fiat Panda Van, Mercedes Sprinter, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Doblo, Renault Traffic, Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Toyota Hilux, Iveco Daily, Fiat Seicento Van, Renault Kangoo Express, Mitsubishi L200. Pierwszą dwudziestkę zamyka Mercedes Vito.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

589 915 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.