W październiku Škoda sprzedała w Polsce 3 315 aut, co niezmiennie daje jej 1. miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów osobowych. Mimo, że sprzedaż jest niższa od ubiegłorocznej o ok. 7%, ze względu na blisko 18% spadek całego rynku, Škoda zdołała zwiększyć swój udział rynkowy z 11,72% do 13,3%.
Biorąc pod uwagę cały 2011 r., Škoda jest jedyną marką w pierwszej piątce, której udało się zwiększyć udział rynkowy. Obecnie wynosi on 12,83% i jest o 1,25% wyższy niż w tym samym okresie ub.roku. Druga w rankingu marka - Ford - sprzedała o ponad 12 tys. aut mniej.
Niektóre marki już w październiku ruszyły z wyprzedażą rocznika 2011, jednakże nie miało to wpływu na odwrócenie trendu spadku ogólnej sprzedaży w porównaniu do roku 2010.
W ujęciu procentowym, październikowy spadek (-17,91%) był największym w skali całego roku. W listopadzie i grudniu 2010 sprzedaż była napędzana głównie przez tzw. "samochody z kratką", a w tym roku nie ma czynnika, który równie skutecznie mógłby przyciągnąć klientów do salonów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek maleje, udział Škody rośnie