PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Są pierwsze wyniki badania dealerów "Zarządzanie kapitałem ludzkim"

Autor: MotoKariera, IBRM Samar
18-01-2011 15:05

Jak efektywnie zarządzać dealerstwem i jakie postawy niechybnie prowadzą do spadku tejże efektywności. Jak dealerzy poszczególnych marek poszukują pracowników i które sposoby są najlepsze? Jakie zarobki oferują ASO w różnych częściach Polski i jak często należy szkolić pracowników? Na te i inne pytania odpowiada pierwsze badanie dealerów samochodowych "Zarządzanie kapitałem ludzkim".

Wstępne wyniki pokazują wiele interesujących zależności i niepotwierdzone oficjalnie wcześniej trendy. W badaniu MotoKariery i SAMAR wzięło na razie udział kilkudziesięciu dealerów z całej Polski reprezentujących różne marki i województwa.
Analiza sposobów poszukiwań pracowników pokazuje, że dealerzy korzystają najczęściej z ogłoszeń w prasie (80% ankietowanych), własnych stron internetowych (65%) oraz z wyspecjalizowanych serwisów internetowych (45%). Jednocześnie określają zwykle te metody jako "raczej nieskuteczne" czy tylko jako - "raczej skuteczne" (na czterostopniowej skali od "zdecydowanie nieskuteczne" do "zdecydowanie tak - skuteczne"). Co ciekawe, dużą popularnością cieszą się rekrutacje wewnętrzne, a więc awansowanie i przenoszenie w ramach struktur obecnych pracowników - ten typ procesów organizuje 45% wszystkich dealerów, z czego ponad 80% firm reprezentujących marki Premium. To również przedstawiciele marek z tzw. "wyższej półki" częściej poszukując współpracowników, korzystają z pomocy firm zewnętrznych, wykazując przy tym duże zadowolenie z tego typu procesów i satysfakcję z pozyskanych tą drogą pracowników. Wstępna analiza wyników prowadzi także do wniosków, iż sprowadzanie procesów rekrutacyjnych do przejrzenia CV i rozmowy z kandydatami, wydaje się być przyczyną mniejszego zadowolenia z efektów rekrutacji nowych pracowników. Jednakże dotyczy to tylko określonych stanowisk i działów.

Po analizie pierwszych kwestionariuszy dużym zaskoczeniem okazała się być kwestia wynagrodzeń. Niezależnie od regionu i typu marki w przypadku działów handlowych (zarówno sprzedaż indywidualna, jak i flotowa) wysokości podstaw różnią się między wartością najwyższą, a najniższą zaledwie na poziomie kilkuset złotych netto; szczególnie jest to zauważalne podczas okresu próbnego. Zupełnie inaczej kształtuje się jednak system prowizyjny - dealerzy z większych miast oraz przedstawiciele marek uważanych za marki Premium oferują bardziej atrakcyjne pułapy procentowe i atrakcyjne premie z racji osiągnięcia/przekroczenia targetu. Porównania efektywności dealerstw wskazują na jej powiązanie z konstrukcją systemu wynagradzania pracowników. Jak więc "płacić aby nie przepłacać", a jednocześnie dbać o optymalne wyniki finansowe firmy będzie można wyczytać z raportu stworzonego po analizie wszystkich otrzymanych danych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 486 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.