PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Salony samochodowe szykują się do nowej wojny na promocje

Autor: Dziennik
24-07-2008 11:53
Salony samochodowe szykują się do nowej wojny na promocje

Tylko niektórzy dealerzy samochodów zdecydowali się na obniżki cen. Większość nadal zachęca nabywców rabatami

Rozpoczęło się szaleństwo promocyjne w salonach samochodowych. Sprzedawcy chcą w ten sposób powstrzymać spadek zainteresowania klientów nowymi, autami, który zazwyczaj jest notowany w okresie wakacyjnym.
W salonach więc aż roi się od wielotysięcznych rabatów, nadzwyczaj korzystnych ofert finansowania zakupu oraz bogatych pakietów wyposażeniowych. Jednak nie mą wątpliwości, że to dopiero początek - prawdziwy wysyp rabatów i promocji nastąpi po wakacjach. - Już we wrześniu rozpęta się prawdziwa wojna cenowa - prognozuje Wojciech Halarewicz, szef Mazdy w Polsce.

Promocjom sprzyja umacnianie się złotego wobec euro, pisze "Dziennik". Obecne cenniki oficjalni importerzy kalkulowali bowiem jeszcze pod koniec ub.roku kiedy kurs euro wynosił 3,7 zł. Tymczasem obecnie jest on niższy aż o 50 gr. A ponieważ do tej pory tylko częściowo klienci skorzystali na mocnym złotym, po wakacjach rabaty i promocje znacząco wzrosną. Wg Halarewicza gros promocji skierowanych zostanie do przedsiębiorstw, które zwyczajowo robią większe zakupy w drugiej połowie roku. Otrzymają one na pewno subwencjonowane przez importerów oferty leasingowe. Ale i klienci indywidualni nie będą stratni.

W pierwszej fazie na pewno pojawią się specjalne oferty na tzw. serie limitowane. A potem zwiększone rabaty na pozostały modele. Wg Wojciecha Masalskiego, dyrektora handlowego Fiat Auto Poland, akcje marketingowe są najlepszym sposobem na przyciągnięcie klientów do salonów. Nie zgadza się z tym wielu prywatnych przedsiębiorców niepowiązanych bezpośrednio z producentami aut. Coraz większej grupie dealerów skacze ciśnienie, gdy słyszą o kolejnych promocjach - dosadnie podkreśla Adam Pietkiewicz, szef Polskiej Grupy Dealerów, największej niezależnej sieci sprzedażowej w Polsce w wypowiedzi dla "Dz". Wg niego, zamiast bawić się promocjami importerzy powinni wprost obniżyć cenniki, tak jak zrobiła to kilka tygodni temu Toyota, po niej zaś Volvo i Suzuki. - Jeżeli zarządzający spółkami importerskimi po powrocie z wakacji nie pójdą po rozum do głowy i nie zaczną obniżać cen samochodów sprzedaż w polskich salonach będzie z miesiąca na miesiąc coraz mniejsza. W efekcie zaś zmarnujemy tak dobrze zapowiadający się w styczniu i lutym rok - przekonuje Pietkiewicz. I dodaje: - Producentom jest wszystko jedno, czy klient kupi samochód w swoim kraju, czy w sąsiednim. A dealerom w Polsce zaś powinno otworzyć oczy to, że Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów np. w Niemczech.

Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Samar twierdzi, że nie tędy droga: - Nie ma wątpliwości, że nadzwyczajny wysyp promocji to efekt umacniania się kursu złotego wobec euro. Jednak nasuwa się pytanie, czy jest to właściwy sposób na przyciągnięcie klientów do salonów samochodowych. Szef Samaru powiedział "Dz": - Promocje, w których oferta nie do końca jest oczywista, utrudniają bowiem podjęcie decyzji przez kupującego. Koncerny powinny więc chyba wybrać kierunek przyjęty przez Toyotę - wprost obniżać cenniki. Drzewiecki obawia się jednak, że naśladowców japońskiej marki będzie niewielu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 404 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.