O prawie 26% większy jest import samochodów używanych w porównaniu z ub.rokiem. Po trzech kwartałach roku bieżącego sprowadzono ich do Polski 729 448 szt.
Samar wykazuje, że ciągle najwięcej samochodów zgłasza się w organach celnych w Wielkopolsce, na Mazowszu i na Śląsku.
Niemal połowa "zwózki" to samochody z drugiej połowy lat 90. - 340 426 sztuk; ponad 28% to auta wyprodukowane po 2000 roku - 201 553 szt., a nieco ponad 21% stanowią samochody z lat 1990-1994 - 151 126 egz. Z każdym miesiącem poprawia się struktura wiekowa sprowadzonych pojazdów: najstarsze, o okresie eksploatacji powyżej 10 lat to obecnie 43,06% (miesiąc wcześniej - 43,64%), w wieku 4-10 lat - 48,45% (wobec 44,03% przed miesiącem), jednak zmniejszył się udział najmłodszych aut, poniżej 4 lat - 8,48% (miesiąc wcześniej 12,33%).
Najpopularniejszą marką wśród indywidualnych importerów jest tradycyjnie Volkswagen (151,2 tys. aut), zaśkolejne pozycje zajmują niezmiennie Opel (ok.115 tys.), Ford (71 tys.), Audi i Renault (ok. 53,5 tys.), a potem Mercedes, BMW, SEAT, Fiat i Peugeot.