PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Samochód w świecie cyfrowych konsumentów

Autor: Jerzy Kalinowski, KPMG*
25-03-2015 10:43
Samochód w świecie cyfrowych konsumentów
Fot. Fotolia

Prawie każdy z nas chce mieć swój własny, wymarzony samochód… jednak rewolucja cyfrowa zmienia też podejście człowieka do aut osobowych, w szczególności w najbogatszych społeczeństwach.

W największych miastach polityka urbanizacyjna w połączeniu z systematycznym rozwojem infrastruktury transportu drogowego coraz bardziej zniechęca ludzi do posiadania własnych pojazdów. Przykładowo w Nowym Jorku tylkoe 14% rodzin posiada co najmniej 2 auta, podczas gdy w całym USA 57% rodzin ma 2 lub więcej pojazdy. Rezygnacja z posiadania samochodu wynika też z proekologicznego nastawienia (szczególnie młodszych osób), względnie także z coraz powszechniejszej mody na poruszanie się rowerami, której dodatkowo sprzyjają inicjatywy miejskich wypożyczalni rowerów.
Młodzi ludzie zaczynają podchodzić coraz bardziej ekonomicznie do kwestii posiadania auta, patrząc przez pryzmat ponoszonych przez nich kosztów posiadania (kosztów stałych) i korzystania z samochodu (kosztów związanych z eksploatacją). Do innego sposobu myślenia inspirują ich nowe modele biznesowe typowe dla cyfrowej gospodarki oparte na zasadzie współdzielenia via internet zasobów, jak np. GetAround, Car2Go czy też efektywnego korzystania z usług przewozowych (np. Uber). W naszym kraju, samochody przez dziesiątki lat były przedmiotem kultu, ale wygląda na to, że doszliśmy już do takiego poziomu rozwoju ekonomicznego i społecznego, że podobne trendy zaistnieją też w Polsce.

Jak pokazuje opublikowany pod koniec 2014 r. raport firmy doradczej KPMG „Me, my car, my life”, cyfrowi konsumenci mają też zupełnie nowe oczekiwania odnośnie funkcjonalności samochodów. Z ich punktu widzenia w centrum ich wymagań jest cyfrowa mobilność. Oczywiste jest dla nich, że wsiadając nawet do nowego samochodu ich smartfon czy tablet powinien natychmiast się łączyć z inteligentnymi cyfrowymi systemami wbudowanymi w aucie. Od razu powinni mieć też dostęp nie tylko do telefonu i książki adresowej, ale też do poczty elektronicznej i kalendarza, portali społecznościowych, ulubionej muzyki, swoich celów podróży i tras, czyli de facto wszystkich funkcjonalności, do których przyzwyczaili się w cyfrowym świecie. Smartfon (czy tablet) będą centralnymi urządzeniami do zdalnego sterowania pojazdem (np. włączenia ogrzewania przed dojściem do auta), nawigacji, przekazywania informacji na temat indywidualnego profilu kierowcy, czy do zbierania (także zdalnego) różnorodnych informacji z pojazdu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 672 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.