W związku z rychłym wejściem w życie restrykcyjnej normy dotyczącej emisji spalin - Euro 5, Honda poinformowała o planowanym na koniec 2010 roku zakończeniu sprzedaży modelu Civic Type R w wielu rejonach Europy.
Honda nie zrezygnowała jednak ze sportowego DNA. Oferując kolejne modele wyposażone w coraz to bardziej nowoczesne i respektujące środowisko naturalne napędy, firma pracuje nad tym, by oprócz małego spalania i niskiego poziomu emisji spalin, pojazdy Hondy oferowały typowy dla tej marki dreszczyk emocji. Taka idea przyświecała wprowadzeniu na rynek modelu CR-Z.
Civic Type R, 3-drzwiowy hatchback wyposażony w silnik 201 KM, kręcący się do 8000 obr. zadebiutował w 2006 r. W większości krajów europejskich, będzie można go kupować jeszcze tylko do stycznia 2011, ponieważ nie spełnia on normy Euro 5. Samochód ten nadal będzie produkowany w fabryce w Swindon, w Wielkiej Brytanii i sprzedawany w rejonach Europy, w których norma nie obowiązuje.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Schyłek popularnej sportowej Hondy