Wzrost sprzedaży samochodów SEAT w 2014 r. (390 500 szt.) sprawił, że marka zamknęła go z wysokim przychodem prawie 7,5 mld euro. Również pierwszy kwartał tego roku okazał się najlepszy od 8 lat. Hiszpańska marka po raz pierwszy od 2007 r, wydała w I kwartale więcej niż 100 tys. samochodów oraz poprawiła swoją kwartalną sprzedaż o 10% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wynik sprzedażowy SEAT-a ożywił wiele rynków. Marka urosła m.in. w Niemczech, Hiszpanii, Wlk.Brytanii i Europie Środkowej.
Kolejnym filarem marki jest Ibiza, która w minionym roku obchodziła swoje 30-lecie i okrągłą sumę 5 mln dostarczonych na całym świecie aut. Jej sprzedaż wzrosła w I kwartale 2015 r. o 9,5% (41 900 szt.).
W Europie Zachodniej SEAT dostarczył w I kwartale o 10,4% więcej samochodów niż rok wcześniej (81 000 szt.). W Europie Środkowej procentowo wzrost był większy - ponad 22% (7 000 szt.).
Wyniki zmotywowały do wzrostu również fabrykę w Martorell. W I kwartale SEAT wyprodukował tam o ponad 15% więcej samochodów niż w podobnym okresie przed rokiem - 130 700 pojazdów.
W Polsce SEAT zamknął kwartał wzrostem o ponad 60% (2 400 szt.). W całym 2014 r. SEAT zarejestrował ponad 5 500 nowych samochodów (+143% r/r).
źródło: SEAT
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: SEAT na fali