W salonach Seata będą sprzedawane nie tylko pojazdy hiszpańskiej marki. Władze Iberii Motor Poland, polskiego importera Seatów, zdecydowały, że nie będą przeszkadzać swoim dealerom we wprowadzaniu do oferty marek innych koncernów motoryzacyjnych.
-Zielone światło dla dealerów Seata na sprzedaż innych marek wynika - jak twierdzi Poloczek - z kryzysu sprzedaży nowych aut na polskim rynku. Co prawda rynek od kilku miesięcy systematycznie rośnie - skumulowana sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła 150 tys. sztuk i jest o jedną czwartą większa niż rok wcześniej - ale Seat ma w tej hossie niewielki udział. Dobre wyniki nakręcają bowiem przede wszystkim firmy, a nie klienci indywidualni, do których adresowane są hiszpańskie auta w Polsce.
Sprzedaż Seata, choć statystycznie rośnie - w I półroczu 2007 roku sprzedano w Polsce 3,4 tys. pojazdów tej mark , czyli blisko 1 tys. aut więcej niż rok temu - to nadal 800 szt. w ciągu miesiąca nie gwarantuje kilkunastu dealerom z sieci Seata rentowności sprzedaży.
-To dobrze, że kolejny importer przestaje blokować rozwój wielomarkowości, szkoda tylko, że jest to firma z drugiej dziesiątki sprzedawców aut w Polsce - ocenia Adam Pietkiewicz, szef Polskiej Grupy Dealerów, największej wielomarkowej sieci sprzedaży w Polsce.
Najpoważniejsi gracze nadal blokują możliwość sprzedaży innych marek w salonach, w których sprzedawane są ich auta. Dzieje się tak, mimo że formalnie wielomarkowość w salonach wymusza rozporządzenie Brukseli z 2002 r. Koncerny omijają prawo, wprowadzając wygórowane standardy, dotyczące np. wystroju salonów i wyposażenia stacji serwisowych, co uniemożliwia dealerom pozyskanie do dystrybucji kolejnych marek.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Seat zgadza się na inne marki w swoich salonach