Ostatni egzemplarz ikony serbskiej motoryzacji - Yugo - zjechał z taśmy fabryki Zastava w Kragujevacu. Zaczeła się epoka serbskiego Fiata, który swego czasu zapowiadał zbudowanie w tym miejscu "drugich Tychów".
Socjalistyczna Jugosławia wybudowała fabrykę w Kragujevacu w 1953 r. aby zaspokoić potrzeby rodzimego rynku.
Schyłek Zastavy rozpoczął się w 1991 r. wraz z wojną domową w byłej Jugosławii. Firma obecnie zatrudnia ok. 4 tys. osób a w ub. roku wyprodukowała 11 tys.pojazdów o wiele mniej niż w szczytowym okresie działalności w 1989 r. (220 tys.aut).
Nowa fabryka Fiata powstała w miejscu Zastavy planuje produkcję 200 tys. samochodów do roku 2010. Niewykluczone, że "stara" linia montażowa Zastavy zostanie sprzedanado Rosji lub któregoś z krajów afrykańskich.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Serbia żegna Yugo