PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Silniki Diesla w Polsce są domeną wsi i małych miast

Autor: WNP.PL (Paweł Szygulski)
08-01-2019 20:18 |  aktualizacja: 08-01-2019 20:45

Silniki Diesla są coraz bardziej na cenzurowanym w Unii Europejskiej. Coraz więcej miast na Starym Kontynencie wprowadza ograniczenia dla starszych ropniaków we wjeździe do centrów miast. Takie ograniczenia mogą być niebezpiecznie dla niemal co trzeciego polskiego kierowcy.


Badanie zostało zrealizowane w czerwcu i lipcu 2018 roku przez metodą CAWI (ankiety online) na próbie 1534 kierowców w wieku 18-59 lat, którzy tankują samochód na stacji benzynowej minimum raz w miesiącu.

W związku z coraz częstszymi ograniczeniami dla diesli coraz więcej producentów samochodów zapowiada rezygnację z rozwijania tego rodzaju silników i wycofywanie ich z oferty. Pod koniec listopada 2018 roku Honda ogłosiła, że do 2021 roku wycofa silniki Diesla z oferty w Europie.

Czytaj także: Honda rezygnuje z silników Diesla w Europie

Wcześniej Toyota oraz Volvo zapowiedziały, że w ogóle przestana rozwijać tę technologię.

Z kolei niemiecki Volkswagen zachęca wręcz do złomowania starych ropniaków, oferując w zamian rabaty na nowe pojazdy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (28)

  • Mechanik 2019-01-08 23:04:13
    Sprawny diesel jest bardziej ekologicznym silnikiem niż benzynowy.Tylko na lpg jest zdrowszy
    • Turbo Stilo 2019-01-09 02:35:10
      LPG jest cięższy od powietrza i już przy tankowania oparty silnie trują grunt, a nie rzadko wody gruntownie. Badania czystości spalin, aut z instalacją LPG.... Sam zobacz radiostrada.auto.pl/zbadalismy-spaliny-aut-lpg-wyniki-sa-fatalne
      • Roko 2019-01-09 08:20:41
        Wow co to za opinię co to za badanie od kiedy to LPG przy tankowaniu się wydostaje do gruntu tankowanie jest przecież szczelne minimalna ilość oparów nie ma to znaczenia Zresztą od razu zamienia się w fazę lotną
    • bĘzyniak 2019-01-09 10:46:01
      Ciekawa sprawa! Na Śląsku, wg artykułu, jest NAJMNIEJ DIESLI. Ale NAJGORSZE POWIETRZE i NAJWIĘKSZY smoK (ops! smoG). Ale ja to tylko taki gupek jestem...
  • Mieszczuch 2019-01-08 23:56:10
    Takim tekstem nie zrazicie ludzi do dizli dlatego że jagby było mnie stać to i tak kupiłbym nowego dizla.ciegawe że smog pojawia się tylko zimą hymmm to wina dizla przecież dizle jeżdżą tylko zimą
  • Pluto 2019-01-09 00:53:14
    Na wykresie jest napisane "Gaz LPG". To masło maślane bo w LPG jest już słowo gaz.
  • Grzegorz 2019-01-09 00:57:31
    Za kilka lat będziecie przepraszać silniki diesla... Wyprodukowanie samochodu elektrycznego emituje więcej emisji substancji szkodliwych do środowiska niż eksploatowane sprawnego diesla przez 10 lat. Do głosu dochodzi pokolenie fanatycznych ekologów, którzy zamiast doświadczenia żyją tylko teorią wyciągniętą z internetu, a pismaki internetowych portali klepią takie bzdury, że, aż płakać się chce. Eksperci od siedmiu boleści. Jest takie stare powiedzenie "Eunuchy są dobrymi teoretykami w seksie", a Wy jesteście takimi "ekspertami" w motoryzacji... Dowiedli tego polscy dziennikarze internetowi-eksperci jazd próbnych i testów na Słowacji....
    • Grzegorz 2019-01-09 01:31:07
      Miało być powoduje więcej emisji... PRZEPRASZAM ZA BŁĄD GRAMATYCZNY
    • elektryk 2019-01-09 10:51:14
      Tu nie chodzi o żadną "ekologię" tylko o KASĘ! Zauważ, że pisoBOLSZEWIA pod pretekstem walki ze smoKiem, uchwaliła ustawę wprowadzającą DRAKOŃSKIE OPŁATY za wjazd do miasta (PLN30/dz.) i podnoszące opłaty za "strefy RABOWANIA" (do PLN25/h). Ostatniego smoKa zabił szefczyk Dratewka, bo smoK podobno pożerał dziewice powodując ich deficyt. smoKa wawelskiego nie ma od 800 lat, a dziewic nie przybyło ani trochę. Więc po co było zabijać smoKa? Może to nie smoK powodował deficyt dziewic?
  • Game gear 2019-01-09 01:32:29
    W każdym roczniku Diesel spełniał nakładane normy z małymi wyjątkami u 3 dużych graczy na rynku - VAG, Toyota, BMW. Obecna norma Euro6d jest spełniona z dużą nawiązką w silnikach Diesla. Natomiast silniki benzynowe są pod kreską CO2. To dlatego VW rezygnuje z wielu konstrukcji benzyny i siły koncentruje na elektryce. Nagonka na Diesla nie ma nic wspólnego z ekologią, a jedynie finansami i osłabieniem państw ościennych wokół Izraela. Wystarczy pomyśleć, dlaczego rząd USA inwestuje w prywatną firmę z szalencem na czele, a pozbawia dotacji ikony amerykańskiej motoryzacji. Trzeba mieć świadomość, że wszystkie auta na świecie odpowiadaj za mniej niż 8% zanieczyszczenia powietrza. Z tego mniej niż 30% to Diesle! Jeszcze lepiej kiedy mówią, że auto elektryczne jest eko. No śmiech na sali. Dolnoślązacy szukajcie już sobie nowych osad, Mercedes szykuje budowę nowej fabryki akumulatorów litowych pod Jaworem gdzie właśnie dobiega końca budowa fabryki silników Diesla! Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć czym jest Li i dlaczego tak długo Europa się przed nim broniła, ale w Polsce można!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.24.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

20 653 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.