Fiat Powertrain Technologies dostarczy grupie DaimlerChrysler silniki diesla do lekkiego, ciężarowego Cantera - pojazdu kojarzonego wcześniej wyłącznie z Mitsubishi, a produkowanego przez japońską Mitsubishi Fuso Bus & Truck Corp. Umowa przewiduje dostawy włoskich silników i zespołów napędowych.
Fiat ruszy z dostawami od 2009 roku. Umowa dotyczy co najmniej 80 tys. jednostek wysokoprężnych F1C, z układem Common Rail, o mocy 170 KM (przy 3500 obr) i momencie 400 Nm (przy 1400 obr). Wielkość dostaw ma wzrastać w kolejnych latach.
Silniki F1C, aktualnie wytwarzane są jedynie w Foggii, ale niewykluczone, że produkcja może być wdrożona również w innych częściach świata .
Canter obecnej generacji został wprowadzony do oferty w 2002 roku i jest to jedna z najpopularniejszych lekkich ciężarówek na kontynencie azjatyckim. W ubiegłym roku sprzedano ponad 132 000 takich samochodów do 106 krajów .
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Silniki Fiata dla DaimlerChryslera