Skoda po raz czwarty została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. W poprzednich latach tytuł ten trafił do czeskiej marki w 2005, 2006 i 2009 roku. Skoda nieprzerwanie od 10 lat plasuje się w pierwszej trójce, jeśli chodzi o roczne wyniki sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce.
Komentując wyniki sprzedaży, Łukasz Zadworny z zarządu Skoda Auto Polska SA powiedział: - Jeżeli miałbym krótko wskazać kluczowe czynniki sukcesu marki w roku 2010, to z pewnością zwróciłbym uwagę na szerszą paletę modelową. W naszym asortymencie w roku 2010 pojawił się przede wszystkim Superb Combi. W odpowiedzi na sukcesy sportowe rajdowej Fabii S2000 - wprowadziliśmy Fabię RS. Bardzo ważnym momentem było pojawienie się odświeżonych modeli Fabii oraz Roomstera. Warto również podkreślić ofertę dotyczącą modeli z homologacją ciężarową. Jestem przekonany, że w pełni wykorzystaliśmy potencjał rynku. Co ciekawe, to właśnie Octavia była najchętniej kupowanym w 2010 r. flotowym modelem w Polsce.
Według wstępnych danych rynkowych (IBRM Samar), sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce Skoda 11,33% udziału w rynku, dzięki czemu udało się wyprzedzić Volkswagena o prawie 3% (9 917 szt.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Skoda po raz czwarty na szczycie polskiego motorynku