68 400 sprzedanych pojazdów marki Skoda to najlepszy styczniowy wynik, jaki firma kiedykolwiek osiągnęła. Wzrost sprzedaży o 26,4% w styczniu br., w porównaniu do stycznia 2010 r. (54 100 sprzedanych samochodów), można uznać za pozytywną zapowiedź na kolejne miesiące. Szczególnym zainteresowaniem na początku roku cieszyły się modele Fabia (+30,9%) i Superb (+80,3%).
Na swoim rodzimym czeskim rynku Skoda zdecydowanie pozostaje liderem, a na największym zagranicznym rynku azjatyckim (Chiny) notuje wzrost sprzedaży o 40% (20 500 sprzedanych aut). W Rosji sprzedaż wzrosła niemal dwukrotnie - 3 400 sprzedanych pojazdów w porównaniu do 1 800 samochodów w styczniu 2010 (+83,6%). W Indiach natomiast Skoda zanotowała wzrost o 60,8% z 2 800 sprzedanymi pojazdami.
Skoda pozostaje topową marką na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie ogólnie, wg najnowszych danych JATO Dynamics - światowego lidera w branży danych motoryzacyjnych, sprzedaż nowych aut osobowych spadła (jak chociażby w przypadku marki Fiat). Spośród najbardziej popularnych marek Europy Środkowo-Wschodniej Skoda, Volkswagen i Opel mogły cieszyć się wzrostem odpowiednio o 4,7%, 3,9% i 3,5%. Czeska marka jest też numerem 1. w sprzedaży konkretnych modeli. Octavia i Fabia pozostają najczęściej kupowanymi samochodami.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Skoda zanotowała w styczniu skok sprzedaży