W 2008 r. polscy klienci najchętniej kupowali takie modele jak: Skoda Fabia i Octavia, Toyota Yaris i Ford Focus. Zresztą podobnie było rok wcześniej, podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Na III miejscu znalazła się, podobnie jak przed rokiem, Toyota Yaris z wynikiem 12 335 szt. Ostatnim modelem, którego sprzedaż w minionym roku przekroczyła na polskim rynku pułap 10 tys. szt., jest Ford Focus (10 738 szt.).
Wszystkie auta z czołówki zachowały pozycje sprzed roku. Na dalszych miejscach nastąpiły zmiany, podaje Samar. V miejsce zajmuje Fiat Punto, co oznacza awans tego modelu w stosunku do poprzedniego roku o jedną lokatę, a VI - Opel Astra (VIII przed rokiem). Na VII miejsce spadł Fiat Panda (V/2007), a VIII zajmuje Kia cee’d. Dla koreańskiego auta ta lokata oznacza awans o 5 miejsc. Jeszcze dynamiczniej wzrosła na przestrzeni roku sprzedaż Renault Clio, które poprawiło swoją pozycję o 6 miejsc i plasuje się obecnie na IX lokacie. Pierwszą dziesiątkę zamyka Opel Corsa (-1), a drugą otwiera Toyota Auris (awans z XIV lokaty).
Rekordowe tempo wzrostu w gronie 25 najpopularniejszych wśród polskich klientów modeli osiągnął Hyundai i30 (+222,8%), a drugi co do wielkości wskaźnik wzrostu sprzedaży wykazał Ford Mondeo (+75,3%). Do zestawienia najchętniej kupowanych modeli ub.roku trafiły nieobecne wcześniej: Fiat Bravo, Hyundai i30. Wypadły z czołówki: Toyota RAV4 i Ford Fiesta.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Skody, toyoty i fordy - najpopularniejsze w Polsce