Sojusz BMW i Daimlera pokazuje, jak zażarta jest konkurencja w branży

Sojusz BMW i Daimlera pokazuje, jak zażarta jest konkurencja w branży
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Sojusz zawarty między dwoma odwiecznymi wrogami - BMW i producentem Mercedesa Daimlerem - w celu wspólnego rozwoju technologii jazdy autonomicznej pokazuje, jak zażarta jest konkurencja w branży samochodowej na świecie - komentuje w piątek "Sueddeutsche Zeitung".

  • Dwaj najostrzejsi konkurenci w najważniejszej dla niemieckiej gospodarki branży chcą blisko współpracować przy rozwoju ważnych funkcji aut przyszłości - pisze monachijska gazeta.
  • Powierzchowna znajomość sytuacji mogłaby sprowokować zarzut, że powstaje monopolista. Byłaby to błędna ocena.
  • Technologiczni konkurenci z USA i Chin są tak potężni i tak szybcy, że dotychczasowe pewniki ulegają podważeniu: nie istnieje żadne prawo natury, które mówi, że Niemcy są zawsze najlepsi w branży samochodowej - ocenia "Sueddeutsche".

    Dziennik wydawany w stolicy Bawarii, której najbardziej rozpoznawalnym symbolem oprócz Oktoberfest jest BMW, nie podejmuje się prognozowania, czy alians z Daimlerem zagwarantuje zwycięstwo nad konkurencją. Zapewnia jednak, że jest to właściwa decyzja również punktu widzenia pracowników obu firm i klientów. Zwiększa ona prawdopodobieństwo zachowania miejsc pracy, jak i zapewnia potencjalnym użytkownikom aut europejskie oprogramowanie lepszej jakości niż konkurencyjne.

    W czwartek dwa koncerny zapowiedziały pogłębioną współpracę. Już w 2025 r. samochody BMW i Daimlera zastąpią kierowców w jeździe na autostradzie i przy parkowaniu.

    Bawarskiej gazecie wtóruje "Frankfurter Allgemeine Zeitung" z finansowej stolicy Niemiec, Frankfurtu nad Menem. "Sytuacja musi być naprawdę poważna, skoro odwieczni rywale decydują się na kooperację" - stwierdza gazeta. Dodaje, że wyzwaniem dla niemieckiej branży są nie tylko auta autonomiczne, ale też technologie niezbędne do produkcji samochodów elektrycznych, w których prym wiedzie Korea Południowa.

    Tymczasem "Ludwigsburger Kreiszeitung" studzi entuzjazm. "Należy się wystrzegać euforii. Mamy bowiem do czynienia z ryzykiem ekonomicznym. W autach autonomicznych liczba koni mechanicznych i indywidualne umiejętności kierowców tracą na znaczeniu. Dla tych, którzy wybierają konkretny model i silnik po to, żeby pokazać, jakimi są kozakami, samochód sterowany przez komputer jest mało atrakcyjny. I właśnie Mercedes i BMW mogą na tym stracić" - przestrzega gazeta z Badenii-Wirtembergii, gdzie swoją siedzibę ma Daimler.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!