Solaris dostarczy 21 autobusów elektrycznych do Poznania

Solaris dostarczy 21 autobusów elektrycznych do Poznania
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

21 autobusów elektrycznych dostarczy do końca lutego 2020 roku do Poznania Solaris Bus & Coach. Podpisanie umowy między producentem a przewoźnikiem nastąpi w przyszłym tygodniu.

Jak poinformował w czwartek pełnomocnik zarządu spółki ds. rozwoju elektromobilności Mateusz Figaszewski, zamówienie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu dotyczy 21 pojazdów w tym 15 autobusów przegubowych.

"Tym samym Poznań dołączy do miast po których jeżdżą elektryczne autobusy, wiemy, że miasto zamierza sukcesywnie powiększać tabor tego typu pojazdów" - powiedział Figaszewski.

Solaris był jedynym oferentem w przetargu ogłoszonym przez MPK Poznań, zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 69,7 mln zł, oferta wielkopolskiego producenta opiewała na blisko 74 mln zł.

W ramach kontraktu w mieście powstaną trzy stacje ładowania zlokalizowane na dworcach autobusowych na Garbarach i na os. Sobieskiego oraz w zajezdni przy ul. Warszawskiej. 15 autobusów ma przyjechać do Poznania do 16 grudnia 2019 roku, sześć - do 28 lutego 2020 roku.

Autobusy będą niskopodłogowe, przyjazne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi, z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, z klimatyzacją oraz drzwiami odskokowo przesuwnymi, co gwarantuje szersze i łatwiejsze wejście oraz płynną wymianę pasażerów. Pojazdy wyposażone będą w baterie typu Solaris High Energy. Napęd stanowi oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Autobus może być ładowany za pomocą złącza typu plug-in lub z pantografu.

Sześć z zamówionych autobusów będzie o długości 11,5-12 m, natomiast 15 będzie przegubowych o długości 17,5-18 m.

Na zakup 15, dłuższych autobusów Poznań uzyskał dofinansowanie w ramach projektu "Korekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje". Będzie to 38,3 mln zł z pozyskanych wówczas prawie 107 mln zł. Dotacja na sześć krótszych autobusów pochodzi z kolei z programu System zielonych inwestycji - Część 2 - GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny.

W ostatnich latach na zakup nowego taboru lokalny samorząd przeznaczył ponad 0,5 mld zł, z czego prawie 90 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Solaris dostarczy 21 autobusów elektrycznych do Poznania

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!