Rynek elektrycznych autobusów w komunikacji miejskiej rozwija się bardzo szybko. To otwiera przed firmami takimi jak Solaris bardzo duże możliwości rozwoju. Innowacyjne rozwiązania, takie jak napędy elektryczne, systemy autonomicznego prowadzenia czy technologie łączności wymagają jednak bardzo dużych nakładów inwestycyjnych – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. Stąd być może decyzja o prawdopodobnej sprzedaży Solarisa.
- W Europie jesteśmy jednym z liderów w dziedzinie elektrycznych autobusów. Po Polskich drogach jeździ już teraz ok. 90 autobusów elektrycznych, a kolejna setka jest zamówiona.
- Największe międzynarodowe koncerny upatrują przyszłości komunikacji zbiorowej w pojazdach z napędem elektrycznym.
- Najwięksi gracze wydają na badania i rozwój w tej dziedzinie kwoty większe od rocznych obrotów Solarisa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Solaris - konieczne są większe nakłady na badania i rozwój elektrycznych autobusów