Wg wstępnych danych Europejskiej Agencji Środowiska (EEA), średnia emisja CO2 wśród nowych aut zarejestrowanych w Unii Europejskiej w 2010 r. obniżyła się do 140 g/km, a więc o 3,7% w porównaniu z wynikiem uzyskanym w roku poprzedzającym.
Autorzy opracowania zauważają ponadto nieznaczny wzrost średniej pojemności skokowej silnika dla nowych aut w stosunku do 2009 r., a także znaczący wzrost średniej masy pojazdu (+28 kg) po wyraźnym spadku, jaki dał się zaobserwować w roku poprzedzającym jako następstwo światowego spowolnienia gospodarczego. EEA wskazuje przy tym, że średni poziom emisji CO2/km był niższy dzięki wprowadzeniu przez producentów nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz dzięki udoskonalonej ekonomice paliwowej pojazdów.
Unia Europejska założyła, że na rok 2015 średnie wartości emisji CO2 dla nowego parku samochodowego mają spaść do poziomu 130 g/km.