Podrabiane książki serwisowe to plaga na rynku aut używanych. Odpowiedzią jest zabezpieczona, centralnie personalizowana nalepka w książce serwisowej opracowana przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A. Pierwszy po naklejkę sięgnął Ford.
Pierwszym producentem samochodów, który zdecydował się na zastosowanie tego rozwiązania jest Ford Polska. Od marca tego roku każdy model Forda opuszcza salon z książką serwisową, w której wklejona jest zabezpieczona nalepka.
Nalepka z PWPW zawiera informację o numerze VIN samochodu, logotyp producenta oraz numer seryjny naklejki. Nalepka taka jest wykonana ze specjalnego materiału, którego wierzchnia warstwa zostaje trwale zniszczona przy próbie naruszenia integralności z podłożem. Dodatkową formą zabezpieczenia, która maksymalizuje trudność bezśladowego oderwania nalepki od podłoża jest wykonanie nacięć na powierzchni zastosowanego materiału o dowolnym kształcie zgodnym z życzeniem klienta. Nadruk jest czarny, ale - podobnie jak w dokumentach i banknotach - w świetle lampy UV zmienia kolor.
Nalepki są drukiem ścisłego zarachowania, personalizowane są centralnie w PWPW S.A. Dzięki temu producent ma pewność, że czyste blankiety nalepek nie dostaną się w niepowołane ręce. Bazę danych na temat numerów nalepek przydzielonych konkretnym numerom VIN samochodów przechowuje producent samochodów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sposób na fałszywe książki serwisowe?