Na tle malejących wyników tegorocznej sprzedaży na rynkach europejskich wyróżniają się rosnące rezultaty na rynkach polskim i niemieckim.
W gronie 28 analizowanych przez stowarzyszenie ACEA krajów sumaryczna sprzedaż wzrosła jedynie w Niemczech i w Polsce. Rynek niemiecki umocnił się na pozycji lidera - tegoroczna sprzedaż w wysokości 467 125 sztuk jest o niemal 4,0% większa niż przed rokiem, a udział rynku wynosi obecnie 24,2% (rok wcześniej 18%). Wiceliderem są Włochy, gdzie sprzedaż 323 478 aut jest o 28,5% mniejsza niż przed rokiem, a udział rynku zmniejszył się z 18,1 do 16,7%. Trzeci rynek na naszym kontynencie to rynek francuski - sprzedaż w 2009 r. 301 438 aut jest o 10,6% mniejsza niż rok wcześniej, ale udział Francji w rynku europejskim wzrósł o ponad 2% - z 13,5 do 15,6%. Poza podium znalazły się rynki Wlk.Brytanii (166 446 aut, -28,2%) i Hiszpanii (121 492, -45,5%). Kolejne lokaty zajmują Belgia (93,600, -17%) i Holandia (90,700, -22,3%).
Ósme miejsce zajęła ponownie Polska, drugi obok niemieckiego rynek o większym wyniku tegorocznej sprzedaży niż odnotowany przed rokiem. Polscy klienci kupili w okresie styczeń - luty 2009 - 56 860 aut (+0,6%), co pozwoliło zwiększyć udział w rynku europejskim z niespełna 2,3 do ponad 2,9%.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wskazuje, że miesięczna sprzedaż w lutym wykazała wzrost jedynie na rynkach niemieckim (277,7 tys. aut, +21,5%), polskim (30,2 tys., +0,6%) i luksemburskim (4,2 tys., +0,3%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sprzedaż aut osobowych w Europie wyraźnie w dół