PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sprzedaż ciężarówek kulała w ubiegłym roku

Autor: Puls Biznesu
02-02-2009 09:23
Sprzedaż ciężarówek kulała w ubiegłym roku

Sprzedaż samochodów ciężarowych w 2008 r. kulała. Najwięcej straciły najcięższe. Prognozy na ten rok napawają optymizmem.

Producenci i importerzy samochodów ciężarowych już w ubiegłym roku zaczęli odczuwać spowolnienie gospodarki. W największym segmencie pojazdów ważących powyżej 16 ton,sprzedali 16,6 tys. sztuk wobec 19,2 tys. w 2007 r. Liderem została firma DAF. Holendrzy sprzedali 3210 sztuk (rok wcześniej 3621) - informuje "Puls Biznesu".
Na parkingach dilerów firm pozostało mnóstwo nie sprzedanych pojazdów. - Wiele firm wolało nawet stracić zaliczki niż brać samochód nie będąc pewnym, czy zapewnią sobie jego wykorzystanie lub czy w ogóle znajdą pieniądze na jego zakup - mówi w dzienniku Artur Domański, szef marketingu samochodów użytkowych Mercedes-Benz Polska.

Perspektywy na ten rok dla najcięższych ciężarówek też nie są zachwycające. - W kraju produkcja spada, mniej towarów wywożonych jest za granicę, mamy nadpodaż usług transportowych. Nie dziwi więc, że firmy ograniczają zakupy ciężarówek - mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Branża liczy jednak, że tę sytuację choćby częściowo złagodzą zmiany prawne w Niemczech. - Wielu przewoźników wykorzystuje ich drogi. A ostatnio wzrosły opłaty za przejazd samochodów z silnikami Euro III. Sądzę, że firmom transportowym będzie opłacało się kupić auta z nowszymi silnikami, za które opłaty są mniejsze - twierdzi Artur Domański.

Producenci i importerzy liczą też na inwestycje drogowe realizowane na Euro 2012.

W 2008 r. nieznacznie lepsza była sprzedaż w segmencie średnich pojazdów ważących od 10 do 16 ton. Na rynek trafiło 2352 pojazdów, o 38 sztuk więcej niż w 2008 r. Liderem jest MAN.

- W sytuacji, gdy rząd zapowiada cięcia wydatków, a problemy finansowe mają także samorządy, może się okazać, że również i tu będzie wpływało mniej zamówień, na przykład na śmieciarki. Także budownictwo mieszkaniowe ostatnio zwolniło tempo - mówi w "PB" szef Samaru

Artur Domański twierdzi jednak, że sytuacja w segmencie 10-16 ton powinna być dobra, gdyż gros samochodów trafia do przewozów międzymiastowych. A tu - jak przekonuje - spadku przewozów się nie spodziewa.

W słabej kondycji jest natomiast segment aut ważących od 6 do 10 ton. Od stycznia do grudnia 2008 r. firmy kupiły 938 sztuk wobec 1053 rok wcześniej. Najwięcej - 377 sztuk wobec 366 w 2007 r. - sprzedało włoskie Iveco - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Powodem problemów tego segmentu są m.in. ucieczki klientów do wyższego segmentu zapewniającego większą ekonomikę przewozów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 869 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.