Sprzedaż napędzały rynki pozaeuropejskie (+20,4% w porównaniu do pierwszego półrocza 2010 r.) oraz marka Renault (+5,7%).
W pierwszym półroczu 2011 na rynkach pozaeuropejskich: Grupa Renault potwierdziła potencjał wzrostu oraz globalny charakter sprzedając 542 tys. aut (+20,4% w stosunku do pierwszego półrocza 2010 r.). Udział sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich wzrósł o 6% i obecnie stanowi 40% łącznej sprzedaży koncernu. W Europie Renault utrzymało pozycję drugiej marki na rynku samochodów osobowych i dostawczych osiągając udział w rynku na poziomie 8,5%, a także pozycję lidera w segmencie samochodów dostawczych (15,2% udziału). We Francji Renault jest nadal pierwszą marką aut osobowych oraz dostawczych. Niemniej odnotowano spadek sprzedaży samochodów osobowych Grupy Renault na skutek niskiego poziomu zapasów oraz trudności zaopatrzeniowych w sytuacji znacznie wyższej sprzedaży na rynku niż zakładano. Marka Renault odnotowała wzrost o 5,7% w skali świata (112 krajów) i stanowi 83% łącznej sprzedaży Grupy (1,1 mln aut). Marka Dacia, sprzedawana wyłącznie w Europie i krajach regionu Euromed, odnotowała spadek o 3% (177 000), a marka Renault Samsung Motors, sprzedawana głównie w Korei o 36% (56 tys. sprzedanych pojazdów).
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sprzedaż Grupy Renault: historyczny pułap 1,4 mln samochodów