Toyota Motor Europe (TME) przekazła że w 2013 roku, łącznie sprzedała zostało 847 540 samochodów, o 9 569 więcej niż rok wcześniej. Samochody hybrydowe Toyoty i Lexusa znalazły o 43% więcej nabywców niż przed rokiem, pozwalając firmie zwiększyć udział w europejskim rynku motoryzacyjnym do 4,7%. Niemal połowa wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie została wypracowana w Polsce.
Hybrydowy Yaris dwa razy więcej nabywców w Europie niż rok wcześniej (49 774 sprzedanych egzemplarzy). 2013 był także rekordowym rokiem dla sprzedaży modeluj Auris Hybrid, która wyniosła 39 348 egz. (+66%). Napęd hybrydowy miał 60% udział w odmianie kombi Aurisa (Touring Sports).
W przypadku marki Lexus, 94% wszystkich samochodów sprzedanych w Europie Zachodniej wykorzystuje napęd hybrydowy.
Wszystkie odmiany kompaktowego modelu Auris znalazły w Europie 131 928 klientów (+59% r/r). Corolla, najlepiej sprzedający się samochód w historii, zakończyła 2013 r. w Europie ze sprzedażą 67 987 szt. Łącznie Toyota uzyskała 6,7% udział w europejskim rynku kompaktów.
2013 rok był także sukcesem Toyoty w Polsce. Toyota Motor Poland sprzedała łącznie o 4 263 więcej aut niż przed rokiem, co stanowi niemal połowę wzrostu sprzedaży koncernu w całej Europie. Firma zajęła 2. miejsce na polskim rynku motoryzacyjnym, z przewagą ponad 1 000 egz. nad Volkswagenem (statystyki uwzględniające reeksport). Toyota Auris była także najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych w Polsce.
źródło: TME
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sprzedaż hybryd śrubuje wyniki Toyoty w Europie