XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Sprzedaż hybryd śrubuje wyniki Toyoty w Europie

Sprzedaż hybryd śrubuje wyniki Toyoty w Europie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Toyota Motor Europe (TME) przekazła że w 2013 roku, łącznie sprzedała zostało 847 540 samochodów, o 9 569 więcej niż rok wcześniej. Samochody hybrydowe Toyoty i Lexusa znalazły o 43% więcej nabywców niż przed rokiem, pozwalając firmie zwiększyć udział w europejskim rynku motoryzacyjnym do 4,7%. Niemal połowa wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie została wypracowana w Polsce.

Toyota jest zdecydowanym liderem pojazdów hybrydowych. Łącznie w 2013 r. firma sprzedała 156 863 takich pojazdów (+43% r/r), co odpowiada niemal 1/5 całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie, oraz ponad 28% udziałowi w sprzedaży firmy w Europie Zachodniej.

Hybrydowy Yaris dwa razy więcej nabywców w Europie niż rok wcześniej (49 774 sprzedanych egzemplarzy). 2013 był także rekordowym rokiem dla sprzedaży modeluj Auris Hybrid, która wyniosła 39 348 egz. (+66%). Napęd hybrydowy miał 60% udział w odmianie kombi Aurisa (Touring Sports).

W przypadku marki Lexus, 94% wszystkich samochodów sprzedanych w Europie Zachodniej wykorzystuje napęd hybrydowy.

Wszystkie odmiany kompaktowego modelu Auris znalazły w Europie 131 928 klientów (+59% r/r). Corolla, najlepiej sprzedający się samochód w historii, zakończyła 2013 r. w Europie ze sprzedażą 67 987 szt. Łącznie Toyota uzyskała 6,7% udział w europejskim rynku kompaktów.

2013 rok był także sukcesem Toyoty w Polsce. Toyota Motor Poland sprzedała łącznie o 4 263 więcej aut niż przed rokiem, co stanowi niemal połowę wzrostu sprzedaży koncernu w całej Europie. Firma zajęła 2. miejsce na polskim rynku motoryzacyjnym, z przewagą ponad 1 000 egz. nad Volkswagenem (statystyki uwzględniające reeksport). Toyota Auris była także najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych w Polsce.

źródło: TME
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sprzedaż hybryd śrubuje wyniki Toyoty w Europie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!