Początek roku przyniósł zastój na rynku nowych samochodów osobowych - informuje instytut Samar, monitorujący rynek. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy tego roku Polacy kupili 49 tys. 771 takich aut - o 12,5% mniej niż przed rokiem.
Zdaniem szefa Samaru Wojciecha Drzewieckiego, na osłabienie popytu wpływ miały takie czynniki jak mniejsze zainteresowanie kupnem aut "z kratką" od ceny których można odliczyć VAT, zakończenie programów dopłat za granicą, a tym samym ograniczony eksport aut z polskich salonów, ubiegłoroczne wydrenowanie zapasów magazynowych, a także mroźna i śnieżna zima.
Na pozycji lidera polskiego rynku umocniła się Skoda. Po dwóch miesiącach sprzedała 5 961 aut (+3,7%). Pozwoliło to marce na zwiększenie udziału w rynku krajowym z 10,1 do 12%. Na II miejscu jest Fiat, który sprzedał 4 350 aut (-28%, obsunięcie udziału z 10,6 do 8,7%). Na III pozycji znalazła się Toyota, której auta znalazły od początku roku 4 318 nabywców (-12,4%, udział: 8,7%).
W pierwszej dziesiątce rankingu dalsze miejsca zajmują: Opel: 3 708 aut (-25,7%), Volkswagen: 3 465 (-27,1%), Ford: 3 343 (-7,3%), Renault: 2 867 (-10,8%), Kia: 2 632 (+13,2%), Hyundai: 2 404 (+14,8%), Peugeot: 2 397 (-15,4%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sprzedaż nowych aut stanęła