W pierwszych 7 miesiącach 2011 roku w Polsce sprzedano ponad 7,6 mln opon osobowych, o 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W całej Europie sprzedanych zostało 138,5 mln opon osobowych, a dynamika wzrostu sprzedaży nie przekroczyła 5,5 proc. - poinformował Continental Opony Polska w komunikacie prasowym.
Według danych ETRMA, od stycznia do lipca bieżącego roku sprzedano w Polsce ponad 1 mln sztuk opon osobowych więcej niż w analogicznym okresie roku 2010.
Polscy dystrybutorzy dostarczyli o 12,3 proc. ogumienia letniego więcej niż w tych samych miesiącach ubiegłego roku, podczas gdy wzrost sprzedaży opon letnich na rynkach europejskich nie przekroczył 1,5 proc.
Polscy kierowcy coraz częściej kupują opony marek premium, których udział w rynku wynosi już 25 proc. Udział marek średniej klasy równy jest natomiast 27 proc.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sprzedaż opon osobowych od stycznia do lipca wzrosła do 7,6 mln, o 16 proc. rdr