Polacy najchętniej kupują pięciodrzwiowe modele aut typu hatchback, z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l. i mocy 106 KM, spalającym średnio 6,1 l. na 100 km - wynika z opracowania Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, na podstawie danych o sprzedaży.
Taki wzorcowy kompakt ma pięciobiegową, ręczną skrzynię biegów, ABS, cztery poduszki powietrzne, elektryczne szyby przednie, centralny zamek, klimatyzację i komputer pokładowy. Jego cena nie powinna przekroczyć 68 tys. zł.
Najchętniej wybierane są w tym segmencie: Opel Astra Classic, hatchback, 1.4 (90 KM); Skoda Octavia II, Ambiente, hatchback, 1.9 diesel (105 KM); Skoda Octavia Tour Plus, hatchback, 1.9 diesel (101 KM); Honda City Comfort, sedan, 1.4 (83 KM); Honda Civic Sport, hatchback, 1.8 (140 KM).
Samar wskazuje, że ponad połowę nabywców każdego modelu z tej piątki stanowią przedsiębiorcy. Wg danych za trzy kwartały, największy - ponad 70% - udział klientów flotowych ma Ford Focus, a za nim Skoda Octavia - 62% i Opel Astra - 59%. Średnia rejestracji na firmy dla całego segmentu kompaktowego wynosi 50%.
Największą popularnością cieszą się modele z nadwoziem hatchback - ponad 65% sprzedaży. Zbliżone wartości prezentują kombi - 19% i sedany - 15%. Pozostałe wersje karoseryjne stanowią niecały 1%.
Ponad 55% samochodów kompaktowych wyposażonych jest w silniki benzynowe. Diesle przeważnie wybierane są do wersji kombi, gdzie stanowią ponad 70% sprzedaży.
Osoby decydujące się na kupno pojazdu kompaktowego najczęściej wybierają Skodę Octavię. Kolejne pozycje zajmują: Ford Focus i Opel Astra oraz Toyota Corolla i Opel Astra Classic.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Statystyczne auto Polaka to stukonny kompakt