PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stawianie Forda na koła: twarda strategia

Autor: Dziennik/WSJ
19-05-2008 11:03

Ford Motor, długo uznawany za najbardziej chorego spośród Wielkiej Trójki amerykańskich koncernów motoryzacyjnych, zaczyna wykazywać oznaki zaskakującego ożywienia.

Gdy prezes Alan Mulally objął stery w firmie w 2006 r., Ford zmierzał właśnie do największej rocznej straty - 12,6 mld USD - w swojej 105 -Ietniej historii. Jednak w ub. r. Mulally, były menedżer w Boeingu, bez doświadczenia w branży motoryzacyjnej co kwartał poprawiał liczone rok do roku wyniki, pisze Wall Street Journal.

W ub.r. Ford zadziwił branżę, informując o 400 mln USD pozytywnych przepływów finansowych, czyli o czymś, o czym GM i Chrysler mogą na razie tylko pomarzyć. Mulally przyszedł do Forda z Boeinga, producenta samolotów, u którego spędził cale swoje zawodowe życie. Latem 2006 r., gdy problemy Forda narastały. William C. Ford Jr. ówczesny prezes i przewodniczący rady nadzorczej, uznał, że koncern potrzebuje nowego szefa. Jeden z członków rady nadzorczej Forda zasugerował Mulally'ego. Ta dwójka szybko nawiązała porozumienie. Zgodzili się też, że aby przywrócić rentowność, firma powinna skupić się na marce Ford.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 834 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.