XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Stoi produkcja w lubelskim Intrallu

Stoi produkcja w lubelskim Intrallu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Sąd odrzucił wniosek producenta furgonetek Lublin i Honker o ogłoszenie upadłości z możliwością układu. W lubelskiej spółce, źle dzieje się od roku. Jej przedstawiciele nie przygotowali się do zmiany norm emisji spalin przez silniki z Euro III na Euro IV, dodatkowo na wynikach niekorzystnie odbiły się różnice kursowe dolara do złotego, co miało znaczenie zwłaszcza w kontaktach z Białorusią - największym zagranicznym odbiorcą gotowych zestawów do montażu lublinów.

Intrall wycofał się też z rynku niemieckiego. Ostatecznie, spółka zaprzestała seryjnej produkcji, bo nie ma na to pieniędzy.
- Dopiero w marcu zrobiliśmy homologację silników zgodną z normą Euro IV. Postój w produkcji spowodował jednak, że banki odmówiły udzielania nam kredytu na bieżącą działalność. To główny powód kłopotów - wyjaśnia Stanislav Shelestov, prezes Intrall Polska.

Za własne środki firma zdołała wyprodukować jedynie 20 honkerów i 30 lublinów. Na powtórne uruchomienie produkcji trzeba blisko 20 mln zł. Spółka ma także długi wobec kilkuset wierzycieli, głównie dostawców części. Nie ujawnia, w jakiej wysokości, ale wierzyciele, z którymi rozmawiał dziennik Rzeczpospolita, szacują, że zaległości mogą wynosić kolejne 15mln zł. Samemu syndykowi masy Daewoo Motor Polska firma winna jest ponad 4,2 mln zł.

Zarząd Intrallu Polska liczył, że z zapaści pomoże mu wyjść sąd, do którego złożył wniosek o ogłoszenie upadłości z możliwością układu. Ten jednak odrzucił go, bo nie spełniał wymogów formalnych. Intrall może złożyć zażalenie na to postanowienie lub uzupełnić wniosek i złożyć go ponownie. Shelestov zapewnia, że firma chce nadal produkować lublina i honkera, gdyż ciągle wpływają zamówienia od dilerów oraz Ministerstwa Obrony Narodowej. Twierdzi, że właściciel spółki - brytyjska firma International Truck Alliance Ltd - gotowa jest ją dokapitalizować lub udzielić pożyczki. Potrzebna jest jednak dobra wola wierzycieli i banków - czytuje prezesa Rzeczpospolita. Intrall zatrudnia ponad 400 osób, a właściciel w rozwój zakładu i badań nad markami Lublin, Honker i Lubo zainwestował kilkadziesiąt milionów złotych.

Intrall powstał w grudniu 2003 roku na gruzach Daewoo Motor Polska w Lublinie. Jego właścicielem jest brytyjska ITA Ltd, dystrybutor ciężarówek kamaz. Ona z kolei, powiązana jest z rosyjską grupą Intrall, w skład której wchodzą firmy: Kamaz i Chimex.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Stoi produkcja w lubelskim Intrallu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!