Grupa dziesięciu najchętniej kupowanych przez klientów marek w zasadzie się nie zmieniła. Początek roku przyniósł jednak zmiany na poszczególnych pozycjach.
Samar pisze, że przyczyny słabszej sprzedaży poszczególnych marek w styczniu mogą być wielorakie. Wśród nich można wymienić ograniczoną dostępność modeli starszego rocznika, a także nadchodzącymi zmianami w gamie modelowej, co zwyczajowo wpływa na ograniczenie poziomu sprzedaży starszych wersji.
Ranking najpopularniejszych marek samochodów używanych w Polsce różni się od rankingu aut nowych. Nie zmienia się jednak czołówka. Pierwsze miejsce wśród sprowadzonych pojazdów zajmuje Volkswagen (14 381, średnio 11-letni). Drugi jest Opel (9 494, średnio 10-latek). Trzecia pozycja należy do Forda (6 373, przeciętnie 9-letni). Na czwarte miejsce awansowało Audi (5 422 sprowadzonych aut, w średnim wieku 10 lat). Pozycję piątą dzierży Renault (5 627, średnio 9-letnie). Jak podaje Samar kolejne miejsca w styczniowym rankingu najchętniej sprowadzanych pojazdów osobowych należą do: Mercedesa (3 334), BMW (2 747), Seat i Peugeot oraz Toyota (1 761).
Zestawienie sumaryczne sprzedaży samochodów nowych oraz importowanych używanych pokazuje, że w styczniu br. sprzedano i sprowadzono do Polski niemal 100 tys. pojazdów o 6,8% więcej niż rok wcześniej. Samar pisze, że największy udział w rejestracjach ogółem samochodów w wieku do 4 lat posiada Skoda przed Toyotą i Fiatem.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Styczniowe roszady w rankingu sprzedaży samochodów