Podczas VIII Supertestu Ekonomii, ktory odbył się w minioną sobotę, na trasie o długości ok. 300 km, przebiegającej z Warszawy przez Puławy, Radom i z powrotem do stolicy, kierowcy walczyli o uzyskanie jak najniższego spalania w swoich autach. Tegorocznym zwycięzcą testu w klasyfikacji aut napędzanych tradycyjnym paliwem okazała się Skoda Octavia Greenline 1,6 TDI CR DPF 105KM, na oponach Michelin Energy Saver. Auto uzyskało wynik 1,9l/100km, spalając niecałe 6 l oleju napędowego na trasie całego rajdu. W klasyfikacji aut CNG zwyciężył Fiat Panda 1,2 Energy Saver (9,14m3 CNG oraz 0,6l benzyny).
W Superteście wzięły udział samochody wyposażone w najnowsze ekologiczne technologie oraz właściciele aut zasilanych gazem ziemnym. Auta biorące udział zakończyły test osiągając średnio wyniki w granicach 2-4 litrów paliwa na 100 km.
Na najwyższym podium w kategorii aut napędzanych tradycyjnym paliwem stanął Piotr Kwapiszewski, jadący Skodą Octavią Greenline. Zwycięzcą w kategorii aut napędzanych gazem ziemnym CNG został Wojciech Morawiec, prowadzący Fiata Pandę 1,2.
W tym roku w Superteście Ekonomii startowało kilkanaście pojazdów: Alfa Romeo MiTo 1,6 Mjtd , Fiat Doblo 1.6 Natural Power, Fiat Panda 1.2 Natural Power, Fiat 500 1,3 Mjtd, Iveco EcoDaily 3.0 Natural Power, Mercedes Benz Sprinter 1.8 NGT, Mitsubishi ASX 1.8 DiD, Opel Zafira 1.6 EcoFlex Turbo , Peugeot 308 1.6 e-HDi , Skoda Octavia GreenLine 1.6 TDI, Toyota, VW Caddy Maxi Life 2.0 EcoFuel , VW Passat 1.4 TSI EcoFuel.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Supertest Ekonomii 2011 rozstrzygnięty