Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś zwrócił uwagę podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego na aspekt, który jeszcze nie do końca jest dostrzegany, a który dotyczy nowych tendencji na rynku motoryzacyjnym.
Na rynku globalnym pojawiają się nowi gracze: Chiny i Indie. Do tego dostrzec można proces konsolidacji, jako odpowiedź na pomyślne prognozy dla największych wytwórców z poziomem produkcji 5-6 mln aut rocznie. W związku z tym różne mariaże już się dokonały i różne są dyskutowane, natomiast pojawiają się informacje, że oto np. Chińczycy zaczęli inwestować w marki "premium", które dotąd były postrzegane jako stabilne i bardzo dobrze postrzegane. Jakub Faryś zwraca uwagę, że o ile tacy inwestorzy poprzestaną na rozwoju marki, bez ingerencji w znane wartości i próby połączenia tego z chińską technologią, to nic nie powinno się stać i będziemy mieli do czynienia z "normalną" zmianą akcjonariatu. Trzeba jednak mieć na względzie to zjawisko i fakt, że coraz więcej podmiotów daleko- i blisko-wschodnich będzie inwestowało w te produkty i przestaną być one kojarzone z luksusem na modłę europejską czy amerykańską. Musimy też przygotować się na to, że za kilka-, kilkanaście lat na naszym rynku pojawi się więcej marek chińskich i indyjskich.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Szef PZPM: uwaga na nowych graczy