PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Szykuje się ostra walka o samochody z silnikiem Diesla

Autor: PAP/TE
05-10-2018 14:11
Szykuje się ostra walka o samochody z silnikiem Diesla

Według oficjalnych danych w Niemczech jest 3,1 mln samochodów z silnikami Diesla Euro 4 i 5,7 mln egzemplarzy z Euro 5. W kraju zarejestrowanych jest 46,5 mln samochodów.

fot. Shutterstock

Nie zaakceptujemy odrzucenia przez producentów samochodów naszych planów mających doprowadzić do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza spalinami emitowanymi przez silniki Diesla - zapowiedziało niemieckie ministerstwo środowiska.

Władze w Berlinie zakładają, że firmy motoryzacyjne m.in. zaproponują klientom modyfikacje silników w celu zmniejszenia ich szkodliwości dla środowiska.
- Ta deklaracja odnosi się do wczesnych reakcji BMW i VDA (zrzeszenia przemysłu motoryzacyjnego). Na tym nie może się skończyć - mówił rzecznik resortu środowiska na piątkowej konferencji prasowej.

BMW we wtorek podkreśliło, że nie postrzega modyfikacji jednostek dieslowych jako rozwiązania problemu zanieczyszczenia powietrza.

Przedstawiciele partii rządzących ogłosili we wtorek porozumienie ws. działań na rzecz poprawy jakości powietrza w niemieckich miastach. Konsensus pozwoli uniknąć wprowadzania zakazu wjazdu do centrów kolejnych miast dla samochodów z silnikami Diesla - przekonywali.

Rozwiązanie zakłada, że właściciele starszych samochodów z silnikami Diesla w Niemczech mogą wybrać między skorzystaniem z zachęt handlowych, a modyfikacją jednostki napędowej.

Z informacji agencji Reutera wynika, że niemieckie koncerny motoryzacyjne zgodziły się zaoferować klientom udział w programie wymiany samochodów z silnikami wysokoprężnymi (spełniającymi standardy emisji Euro 4 i Euro 5). W tym celu oferowane będą zachęty handlowe lub upusty.

Właściciele diesli spełniających normę Euro5 mogą też zdecydować się na modyfikację silnika z wykorzystaniem systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Pozwala on na znaczne ograniczenie w silniku emisji cząstek stałych (PM) i tlenków azotu (NOx).

Z dokumentu po spotkaniu koalicji wynika, że koszt tej modyfikacji powinny wziąć na siebie firmy motoryzacyjne. Na realizacji tych założeń zgadza się VW, jednak przeciwstawia się im BMW.

W przypadku pojazdów dostawczych i vanów wykorzystywanych w handlu rząd dofinansowuje 80 proc. kosztu modyfikacji z wykorzystaniem SCR - podaje Reuters.

Według oficjalnych danych w Niemczech jest 3,1 mln samochodów z silnikami Diesla Euro 4 i 5,7 mln egzemplarzy z Euro 5. W kraju zarejestrowanych jest 46,5 mln samochodów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

25 701 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.