Toyota zapowiedziała wprowadzenie na tzw. rynki wschodzące taniego samochodu pod nazwą Etios.
- Indie mogą odgrywać decydującą rolę w strategii Toyoty, dlatego plany firmy przewidują przyspieszenie wzrostu właśnie w tej części świata, mówi wiceszef firmy Kazuo Okamoto. Potencjał kraju - drugiego pod względem populacji na świecie - do tego bodźce rządowe i stosunkowo silna indyjska gospodarka dają nadzieje na wzrost rzędu 16% w br. przy sprzedaży 1,4 mln pojazdów.
- Z wprowadzeniem taniego Etiosa, Toyota ma nadzieję osiągnąć w krótkim czasie spory udział w indyjskim rynku - powiedziały Sandeep Singh, szef marketingu w lokalnej jednostce Toyota Kirloskar Motor.
Nad modelem, który na etapie projektowym nosił oznaczenie EFC, od 4 lat pracowało w Indiach i Japonii 2 000 inżynierów. Auto ma spełniać rolę pojazdu rodzinnego.
Toyota dość wolno rozwija się w Indiach, będących trzecią największą gospodarką Azji. Dzieje się tak pomimo 10 lat produkcji samochodów w tym kraju. W 2009 r. zbudowano tutaj 51 133 aut japońskiej marki.
Toyota nie precyzuje, ile miałby kosztować nowy model. Spekuluje się, że nie będzie to więcej niż 10 000 USD. Firma chce sprzedawać rocznie ok. 70 000 szt. Etiosa spodziewając się szybkiego wzrostu indyjskiego rynku.