Dzięki zastosowaniu technologii kompensującej grawitacyjne siły przeciążenia jakie działają na samochód np. podczas hamowania czy skręcania udało się poprawić stabilność i przyczepność pojazdu - powiedział PAP Technologie inżynier Mazdy Alexander Fritsche.
"Ideą jest wykorzystanie momentu obrotowego silnika do wygenerowania siły przeciążenia na przednią oś samochodu. To wpływa (zmniejszenie wartości momentu obrotowego) na wzrost przyczepności kół i zwiększa precyzję prowadzenia pojazdu" - tłumaczył inżynier japońskiego koncernu. Dodał, że w sytuacji, w której kierowca będzie utrzymywał stały skręt kierownicy, system zwiększy wartość momentu obrotowego co doprowadzi do dociążenia tylnej osi i poprawy stabilności toru jazdy.
Fritsche zwrócił uwagę, że działanie GVC odczuwalne jest szczególnie w warunkach słabej przyczepności na drodze.
Mazda przekonuje, że zastosowanie systemu zwiększy nie tylko stabilność i przyczepność pojazdu, ale w szczególności wpłynie na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także zmniejszy ich poziom zmęczenia jazdą.
System GVC debiutuje w Europie w modelach rocznikowych 2017 Mazdy 3 i Mazdy 6
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Technologie w służbie motoryzacji