PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tesla ratuje sprzedaż Modelu 3 dodatkowym modelem finansowania

Autor: PAP/rs
12-04-2019 16:26
Tesla ratuje sprzedaż Modelu 3 dodatkowym modelem finansowania

Tesla wprowadza w Stanach Zjednoczonych leasing Modelu 3

Fot. mat. pras.

Tesla wprowadza w Stanach Zjednoczonych leasing Modelu 3 - poinformowała firma. Ma to zwiększyć dostępność samochodu i przyciągnąć większą liczbę klientów - napisała w piątek agencja Reutera.

  • Producent samochodów elektrycznych ogłosił też, że wszystkie pojazdy zostaną standardowo wyposażone w funkcję wspomagania kierowcy Autopilot, co oznacza, że ich podstawowa cena wzrośnie.
  • Jak podano, Modelu 3 Standard nie będzie już można zamówić on-line. Najtańsza wersja dostępna w sieci - Model 3 Standard Plus z Autopilotem - będzie kosztować 39,5 tys. dol.
  • Klienci w USA bedą mogli leasingować każdą z wersji Modelu 3, wpłacając niewielką zaliczkę, a potem wnosząc miesięczne opłaty. Nie będą jednak mieli możliwości zakupu samochodu po zakończeniu leasingu.
W lutym Tesla wprowadziła na rynek długo oczekiwaną wersję samochodu, kosztującą 35 tys. dol. Jak podano, choć nie będzie już ona dostępna on-line, nadal będzie można ją zamawiać przez telefon lub w salonach.

Według serwisu Automotive Tesla, zmieniając ofertę i utrudniając zakup samochodu w cenie 35 000 USD, stara się zwiększyć popyt po rozczarowującym pierwszym kwartale tego roku.

W marcu Tesla podniosła ceny swych samochodów elektrycznych o 3 proc. za wyjątkiem najtańszego w ofercie Modelu 3. Jednocześnie wycofała się częściowo z programu zamykania salonów stacjonarnych w celu uzyskania oszczędności. Wcześniej firma zapowiedziała, że zamknie pewną liczbę salonów, aby sfinansować obniżkę ceny Modelu 3 w USA do kwoty 35 tys. dolarów. Potem podano, że zamknięte zostanie "około połowy" z pierwotnie wyznaczonych salonów. Firma inforormowała, że takie posunięcie wymusza podniesienie cen pozostałych samochodów o ok. 3 proc. na całym świecie. Do firmy należy 378 salonów i serwisów.

Producent samochodów elektrycznych wcześniej sugerował, że przeniesienie sprzedaży do internetu pozwoli obniżyć ceny średnio o 6 proc. Tesla promuje politykę "życzliwych zwrotów", która pozwala oddać samochód po przejechaniu 1 tys. mil lub po siedmiu dniach. Tym samym mogła zrezygnować z oferowania jazd testowych.

Tesla szuka oszczędności po "najbardziej wymagającym" roku w jej historii. W styczniu ogłosiła zwolnienia 7 proc. z 45 tys. osób zatrudnionych. Jednocześnie jej założyciel Elon Musk przyznał, że ich samochody elektryczne są "nadal za drogie dla większości osób".

Na początku kwietnia akcje Tesli spadły o ponad 10 proc. po zapowiedzi słabszych wyników netto za pierwszy kwartał 2019 r. Koncern z Doliny Krzemowej ujawnił, że od stycznia do marca dostarczył łącznie ok. 63 tys. pojazdów - o ok. 10 tys. mniej, niż prognozowali analitycy.

Tesla jeszcze w lutym ostrzegała, że odnotuje straty za trzy pierwsze miesiące 2019 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

28 101 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.